نظر ۳۰ درصد جمهوری‌خواهان: ترامپ امسال به قدرت بازمی‌گردد

ترامپ: «همان‌طور که می‌دانید هنوز بسیار زود است. اما وقتی خبر خاص را اعلام کنم مردم بسیار خوشحال خواهند شد»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا - Chris Carlson / AFP

حتی بعد از آن همه شکایت‌ها، بازشماری‌ها، بازنگری‌ها و تلاش نصف و نیمه‌ای که برای کودتا در ساختمان کنگره صورت گرفت، بنا به نظرسنجی جدیدی هنوز نزدیک به یک‌سوم جهموری‌خواهان معتقدند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قانونی است و امسال (۲۰۲۱) به قدرت بازمی‌گردد.

البته بنا به نظرسنجی روز چهارشنبه موسسه مشاوره‌ای پولیتیکو مورنینگ در حال حاضر به نظر اکثریت جهموری‌خواهان او به قدرت بازنمی‌گردد و به نظر ۲۹ درصد آن‌ها آقای ترامپ همان‌طور که در اخبار به هواداران خود گفته بود امسال به کاخ سفید بازمی‌گردد.

مخالفت دموکرات‌ها و مستقل‌ها به این ادعای جسورانه بسیار بیشتر است و ۸۴ درصد دموکرات‌ها و ۷۰ درصد مستقل‌ها آن را رد کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین بازتابی از بحرانی بزرگتر میان رای‌دهندگان آمریکایی به دست می‌دهد زیرا به نظر بیش از ۷۵ درصد هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها کلیت دموکراسی ایالات متحده دچار تهدید شده است و این دیدگاه بین جمهوری‌خواهان بیشتر هم هست. در حالی که حزب جمهوری‌خواه بود که مدام از توطئه‌پردازی در مورد انتخابات ۲۰۲۰ حمایت می‌کرد، هوادارانش به ساختمان کنگره حمله کردند و اکنون در سراسر این کشور برای محدودسازی رای‌گیری به ارایه لایحه‌های جدید دست زده‌اند.

آقای ترامپ هم پس از شورش ژانویه ساختمان کنگره و ماه‌ها پس از آنکه آشکار شد در رقابت با جو بایدن شکست خورده است رسما به نتیجه انتخابات تن داد اما به سرعت دروغ‌پراکنی راجع به انتخابات ۲۰۲۰ را از سر گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پس از بازگشت دوباره به صحنه در سخنرانی اخیر خود در کارولینای شمالی گفت: «انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، آن انتخابات، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ پرتقلب‌ترین انتخابات تاریخ کشور ما تاکنون بوده است.»

او همچنین از تلاش‌های دن‌ کیشوت‌ وار جمهوری‌خواهان برای کشف تقلب در آرا حوزه‌هایی مثل آریزونا و جورجیا تمام قد دفاع کرد، یعنی در حوزه‌هایی که در رقابت‌هایی تنگاتنگ شکست خورده بود، در حالی که اساسا در این حوزه‌ها مشکلی وجود نداشت.

منطقه فالتون کانتی ایالت جورجیا یکی از جاهایی بود که جمهوری‌خواهان در آن به چنین تلاشی دست زدند و راب پیتز، فرماندار این منطقه، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «فالتون کانتی همچنان هدف گستاخی آن‌هایی است که حاضر به پذیرش نتایج انتخابات سال گذشته (۲۰۲۰) نیستند. آرا سه بار بازشماری شده است و از جمله یک بار به صورت دستی بازشماری شد. هیچ مدرکی مبنی بر تقلب پیدا نشده است. واقعیت این است که انتخابات فالتون کانتی در گرماگرم همه‌گیری کرونا به صورت امن و امان انجام گرفت. شرم‌آور است که می‌بینیم «دروغ بزرگ» همچنان پابرجا است و خرج روی دست  مالیات‌دهندگان زحمت‌کش این منطقه می‌گذارد.»

او افزود: «نتایج انتخابات مورد تایید قرار گرفته بود و بازشماری در جورجیا یا آریزونا اثری در آن نداشت. به بیان دقیق‌تر رئیس‌جمهور پیشین (دونالد ترامپ) با این ادا و اصول سیاسی در پی تحریک بدنه اصلی حزب است که همچنان به دروغ‌های آشکار وی در مورد انتخابات بها می‌دهند. او نگفته است که قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ دوباره وارد صحنه شود اما  گفت به زودی خبرهای مهمی را اعلام خواهد کرد.»

آقای ترامپ ماه گذشته (مه) گفت: «همان‌طور که می‌دانید هنوز بسیار زود است. اما وقتی خبر خاص را اعلام کنم مردم بسیار خوشحال خواهند شد.»

بنا به این نظرسنجی ۵۹ درصد جمهوری‌خواهان امیدوارند که آقای ترامپ نقش مهمی در پیشبرد حزب ایفا کند و این یکی دیگر از پشتوانه‌های بدنه اصلی جمهوری‌خواهان است.

© The Independent