دونالد ترامپ در سخنرانی‌های ایالتی ظاهر می‌شود

«اگر ما بار دیگر عظمت را به کشورمان بازنگردانیم، به زودی دیگر کشوری نخواهیم داشت»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا - Matt SULLIVAN /AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در اواخر سال جاری (۲۰۲۱) در جایگاه رئیس‌جمهوری بازنشسته از دست‌کم دو ایالت آمریکا دیدار خواهد کرد تا پیرامون میراث ریاست‌جمهوری‌اش سخنرانی کند. در این سفرها بیل اوُرایلی، مجری پیشین شبکه فاکس نیوز، با او مصاحبه خواهد کرد.

اورایلی روز دوشنبه (۷ ژوئن) گفت که در جریان دیدار کوتاه ترامپ از تگزاس و فلوریدا در مورد وقایع دوران ریاست‌جمهوری او به گفت‌وگو خواهد نشست.

روز دوشنبه ترامپ نیز در یک بیانیه گفت که او همچنین در مورد «عظمت کشور ما» و - دو شعار کارزارهای انتخاباتی او برای ریاست‌جمهوری‌ ـ «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» و «آمریکا را عالی نگاه‌دار» صحبت خواهد کرد. 

دونالد ترامپ گفت: «این‌ها بسیار خوب خواهد بود اما در این موقعیت‌ها ما با قاطعیت پیرامون معضلات واقعی که دامن آمریکا را گرفته، مشکلاتی که رسانه‌های جعلی هرگز به آن اشاره نمی‌کنند صحبت خواهیم کرد. من روی عظمت کشورمان تمرکز خواهم کرد – چیزی که در تعاملات سیاسی کمتر به آن اشاره می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ افزود: «اگر ما بار دیگر عظمت را به کشورمان بازنگردانیم، به زودی دیگر کشوری نخواهیم داشت. من از کار با بیل (اورایلی) که در حال حاضر کتابش در رده پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته، استقبال می‌کنم تا بتوانم با شفافیت درباره مشکلات واقعی کشورمان و اینکه چگونه آن‌ها را حل کنیم، بحث کنم. افزون بر این شرکت در این گفت‌وگوها برای دیگران بسیار تفریحی خواهد بود.»

اینکه بیانیه دونالد ترامپ به شعار آمریکا را «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» اشاره دارد می‌تواند تازه‌ترین نشانه از احتمال ورود او به کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باشد حتی اگر رئیس‌جمهور پیشین همچنان به ادعاهای بی‌اساس خود در مورد علت شکستش به جو بایدن در سال ۲۰۲۰ ادامه دهد.

اورایلی که در سال ۲۰۱۷ به دنبال تحقیقات پیرامون ارعاب جنسی از فاکس نیوز اخراج شد، روز دوشنبه گفت مصاحبه‌اش با ترامپ «کسالت‌آور نخواهد بود».

مراکز اجتماعات آقای ترامپ در تگزاس و فلوریدا به‌جز یک محل از هم‌اکنون اعلام شده است.

هرچند آقای ترامپ از اوایل سال جاری (۲۰۲۱) در نتیجه واقعه حمله به کنگره در روز ششم ژانویه از توییتر و فیس‌بوک حذف شده اما همچنان قدرت خود را در حزب جمهوری‌خواه حفظ کرده است. بسیاری از رای‌دهندگان طرفدار حزب جمهوری‌خواه از آقای ترامپ به عنوان بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نام می‌برند.   

هفته گذشته، فیس‌بوک اعلام کرد که دونالد ترامپ همچنان به مدت دو سال از بسترهای این شبکه اجتماعی منع خواهد بود که به معنای بازگشت تلویحی او به بسترهای فیس‌بوک پیش از انتخابات سال ۲۰۲۴ است.

© The Independent