همسر سلطان مواد مخدر جهان به امید کاهش مجازات با پلیس همکاری می‌کند

این ملکه زیبایی پیشین، قبل از دستگیر شدن، قصد داشت خط تولید پوشاکی به نام «ال چاپو» راه‌اندازی کند

اما کرونل ایسپورو هنگام خروج از دادگاه ال‌چاپو در میان بادیگاردها (ژوئیه ۲۰۱۹)- Johannes EISELE / AFP

بنابر گزارش‌ها، اما کرونل ایسپورو قرار است درمورد اتهام اداره امپراتوری گسترده مواد مخدر همسرش، (مشهور به) «ال چاپو»، اعلام گناهکاری کند.

نیویورک تایمز گزارش داده است که خانم کرونل ۳۲ ساله، روز پنجشنبه، ۱۰ ژوئن، در دادگاه فدرال حوزه واشنگتن حاضر خواهد شد تا دفاع خود را مطرح کند.

این ملکه زیبایی متولد ایالات متحده، با اتهامات متعدد قاچاق مواد مخدر مواجه است، چرا که ظاهرا در توطئه برای توزیع موادی نظیر کوکائین، متامفتامین، هروئین، و ماری‌جوانا در ایالات متحده نقش داشته است.

او همچنین متهم به برنامه‌ریزی برای فرار همسرش در سال ۲۰۱۵ از زندانی در مکزیک است، و برنامه‌ریزی دیگری برای فرار او از زندان او، زمانی که ال چاپو در سال ۲۰۱۶ مجددا دستگیر شد.

نیویورک تایمز با نقل قول از فردی که به این پرونده آشنا است، گزارش می‌دهد که قرار اعلام گناهکاری، خانم ایسپورو را مجبور نمی‌کند تا متحدان، خویشاوندان، یا شرکای تجاری همسرش، خواکین گوزمن لوئرا، را لو بدهد.

در ازای اعلام گناهکاری، او «شریک حداقلی» جرم‌ها در نظر گرفته می‌شود و با مجازاتی سبک‌تر از حداکثر مجازات ۱۰ سال حبس تا حبس ابد که در کیفرخواست اولیه مطرح شده بود، مواجه خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی خانم ایسپورو در ماه فوریه دستگیر شد، اعلام جرم وزارت دادگستری علیه او تصویری نادر به دست داد از این که چگونه این شهروند دوتابعیتی ایالات متحده و مکزیک، به دنیای گوزمن وارد شده است.

گوزمن رهبر کارتل بدنام و خطرناک مواد مخدر سینالوا بود، تا آن که در سال ۲۰۱۹ محاکمه و به حبس ابد محکوم شد. بعد از محاکمه ۱۱ هفته‌ای او در بروکلین، خانم ایسپورو در زندگی تجملی خود دیده می‌شد، در حالی که همسرش در زندان شدیدا امنیتی کلورادو حبس بود.

او در برنامه واقع‌‌نمای شبکه وی‌اچ۱ با نام «خدمه کارتل» ظاهر شد و بنا داشت خط تولید پوشاکی به نام ال چاپو راه‌اندازی کند.

به‌‌رغم حکم حبس ابد گوزمن، ارزیابی تهدید اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده در ماه مارس حاکی از این بود که «کارتل سینالوا هنوز گسترده‌ترین نفوذ» را در آمریکا دارد.

براساس کیفرخواست تنظیم‌شده علیه خانم ایسپورو، او از کودکی با آگاهی از قاچاق مواد مخدر بزرگ شده است و از میزان و مقیاس اقدامات کارتل باخبر بوده، چرا که پدرش «رفاقتی دیرینه» با گوزمن داشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان