انگیزه قاتل چهار عضو خانواده مسلمان کانادایی «تنفر» مذهبی اعلام شد

جوان‌ترین عضو خانواده مقتول ۹ سال و مسن‌ترین آن‌ها ۷۴ سال داشت

اهالی شهر در محل کشته شدن خانواده مسلمان، دسته گل می‌گذارند - NICOLE OSBORNE / AFP

پلیس کانادا اعلام کرد انگیزه مردی که با یک دستگاه خودرو وانت از روی یک خانواده مسلمان رد شد و چهار نفر از آن‌ها را به قتل رساند، «تنفر» مذهبی بوده است.

روز سه‌شنبه، خبرگزاری رویترز از قول پلیس شهر لندن در استان اُنتاریو گزارش داد که متهم، یک مرد ۲۰ ساله به نام نیتانیل ولتمن است که در همین شهر زندگی می‌کند. به گفته شاهدان عینی، وی روز یکشنبه در وانت خود سوار شد و با سرعت این خانواده را زیر گرفت. جوان‌ترین عضو خانواده مقتول ۹ سال و مسن‌ترین آن‌ها ۷۴ سال داشت.

پلیس اندکی بعد ولتمن را  بازداشت کرد. او با اتهام چهار فقره قتل عمد و یک فقره تلاش به قتل عمد روبه‌رو است و نخستین جلسه دادگاه وی پنجشنبه برگزار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پل ویت، از مقام‌های ارشد پلیس لندن، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه انگیزه مهاجم تنفر بوده است، گفت که شواهدی در دست است که نشان می‌دهد این حمله برنامه‌ریزی شده و عمدی بوده است. وی گفت که پلیس معتقد است مهاجم قربانیان خود را به دلیل مذهبشان، اسلام، از قبل انتخاب کرده بود.

این مقام پلیس لندن، واقع در ۲۰۰ کیلومتری جنوب غرب تورنتو، درباره احتمال طرح اتهام تروریسم علیه متهم اظهار داشت که با پلیس کانادا و دادستان‌ها در حال مشاوره‌اند.

متهم پیشینه کیفری یا سابقه عضویت در گروه‌های افراطی ندارد. در عین حال، تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که او برای انجام این حمله همدستی نداشته است.

بیشتر از جهان