آپارتمان لوکس میامی، گرانترین مستغلات خریداری شده با رمزارز

اغلب سازندگان و بنگاه‌های معاملات ملکی هنوز برای پذیرش رمزارز آمادگی ندارند

این معامله دیجیتالی از آغاز تا تکمیل تنها ۱۰ روز طول کشیده است - CHANDAN KHANNA / AFP

یک پنت‌هاوس (آپارتمانی در بالاترین طبقه یک ساختمان) در محله سِرف‌ساید ساحل میامی در فلوریدا، نخستین ملکی است که با رمزارز به مبلغ ۲۲.۵ میلیون دلار معامله شده است. 

روز بیست وهفتم ماه مه و تنها چند هفته پس از آن که شرکت املاک و مستغلات آنتونیو سیتِریو اعلام کرد در ازای فروش این آپارتمان رمزارز می‌پذیرد، یک خریدار ناشناس این ملک را که در طبقه دوازدهم ساختمان آرت سرف ساید قرار دارد، خریداری کرد. 

این آپارتمان چهار اتاق خواب، چهار حمام و یک بالکن ۲۸۰ متری رو به اقیانوس دارد که ویژگی استثنایی آن به شمار می‌آید. ساختمان آرت سرف‌ساید هم استخرهای خارج و داخل بنا، سالن ورزش و یک سالن یوگا با سونا، حمام بخار و یک «حوضچه مدیتیشن در ساحل» دارد.

در این ساختمان یک سالن بازی کودکان، پارکینگ با کنترل دما و یک آشپزخانه برای نیازهای ساکنان آن و نیز زمین بازی تنیس در روی پشت بام در نظر گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند در چارچوب قرارداد معامله آپارتمان، هویت خریدار و نوع رمزارز پرداختی برای آن اعلام نشده است، اما گفته می شود این معامله دیجیتالی از آغاز تا تکمیل تنها ۱۰ روز طول کشیده است.

اگرچه خریداران و فروشندگان معاملات عمده از سال ۲۰۱۴ از بیت‌کوین برای پرداخت‌هایشان استفاده کرده‌اند، اما معامله اخیر در گرماگرم توجه بیشتر به حمایت از تراکنش‌های دیجیتالی انجام شده است. در این میان، نماینده فروش گران‌ترین آپارتمان لندن در آدرس شماره یک هاید پارک هم اعلام کرده که آماده است در مقابل فروش این پنت هاوس، ۱۷۵ میلیون پوند رمزارز دریافت کند که بالقوه بزرگترین معامله مستغلات با رمزارز خواهد بود.  

دفاتر معاملات ملکی جدید مثل «پراپی» در صددند برای استفاده از رمزارز مجوز بگیرند و برخی از سوداگران در حال استخدام کارشناسان تراکنش‌های دیجیتالی‌اند؛ اما اغلب سازندگان و بنگاه‌های معاملات ملکی هنوز برای پذیرش رمزارز آمادگی ندارند و از مشتریانشان می‌خواهند که برای خرید مستغلات، رمزارزهای خود را به وجه نقد رایج تبدیل کنند.

الکس ساپیر، یکی از مالکان ساختمان آرت، به نشریه فوربز گفت: «هر دو طرف معامله متقاضی تراکنش‌های دیجیتالی آسان و ایمن‌اند که معامله (اخیر) در آرت نمونه آن است. ما پس از اعلام آمادگی برای تراکنش‌های دیجیتالی، در میان تقاضاهای متعدد خریداران معتبر غرق شدیم. البته هنوز تراکنش‌های رمزارزی به جریان معمول دنیای واقعی وارد نشده و روشن است که صاحبان رمزارز در جهان به فرصت های جدید برای بازشدن امکانات اینگونه تراکنش‌ها توجه نشان می‌دهند.»  

© The Independent

بیشتر از زندگی