ایران؛ محور مذاکرات ولیعهد عربستان و وزیر خارجه بریتانیا

راب در سفر به عربستان بر «تعهد کشورش نسبت به مقابله به چالش‌های امنیتی مشترک شامل تهدید‌های ایران و ادامه بحران در یمن» تاکید کرد

وزیر امور خارجه بریتانیا ریاض را یک دوست نزدیک و شریک قدیمی توصیف کرده است-عکس از حساب کاربری وزیر خارجه بریتانیا در توییتر @DominicRaab

دامینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا در سفر روز دوشنبه به عربستان سعودی با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور ملاقات کرد و ایران از محورهای گفت‌و‌گوی آنها بود.

سفر راب به عربستان در حالی انجام می‌شود که بریتانیا به همراه فرانسه، آلمان، چین، روسیه و آمریکا برای احیای برجام تلاش می‌کنند. دور ششم مذاکرات وین به منظور بازگشت به برجام با حضور نمایندگان ایران پنجشنبه این هفته انجام خواهد شد. همزمان گزارش‌هایی از مذاکرات ایران و عربستان سعودی با هدف کاهش تنش‌ها منتشر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای منطقه از بازگشت به برجام که در آن برنامه‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی مورد توجه قرار نگرفته بود، ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش رویترز به نقل از دفتر وزارت امور خارجه بریتانیا، راب در این سفر بر «تعهد کشورش نسبت به مقابله به چالش‌های امنیتی مشترک شامل تهدید‌های ایران و ادامه بحران در یمن» تاکید کرده است. وزیر امور خارجه بریتانیا همچنین ریاض را یک دوست نزدیک و شریک قدیمی توصیف کرده است.

حساب کاربری وزارت امور خارجه عربستان در توییتر نیز اعلام کرده که ولیعهد عربستان و وزیر امور خارجه بریتانیا در خصوص تقویت امنیت و ثبات منطقه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف گفت‌و‌گو‌ کرده‌اند.

راب در جریان این سفر با همتای سعودی خود درباره تجارت و تغییرات اقلیمی گفت‌و‌گو کرد.

بیشتر از جهان