انتقاد جهانگیری از مناظره‌ انتخاباتی: خودشان مقصر وضع موجودند

جهانگیری خواهان فرصت برای پاسخگویی به انتقادات مطرح شده در مناظره‌ها شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی - AFP

معاون اول رئیس جمهور ضمن انتقاد از پرسشها در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت پنج نامزد همسو یک صدا، خرابی همه اوضاع را تنها به اين دولت ارجاع دادند. آنها نگفتند مقصر ارجاع پرونده هسته‌ای کشور به شورای امنیت سازمان ملل تحت مدیریت آمریکا در سال ١٣٨٥ چه تيمي و چه جرياني بود و چه هزينه‌های سنگيني بر كشور تحميل كرد.

اسحاق جهانگیری با دفاع از عملکرد دولت حسن روحانی در یک رشته توییت در حساب کاربری خود نوشت: آنها نگفتند دولت اول روحاني چگونه توانست ايران را از ذيل فصل هفتم شوراي امنيت خارج و تحريم ها را رفع كند و برجام، ثبات اقتصادي، دستيابي به نرخ تورم تك رقمي و رشد اقتصادي ١٢ درصدي در سال ٩٥ سبب شد تا دولت دوم روحاني با راي ٢٤ ميليوني مردم تشكيل شود.

وی در ادامه تحریمهای جدید و مشکلات اقتصادی را ناشی از عملکرد دونالد ترامپ دانست و در این باره افزود با خروج ترامپ از برجام در سال ٩٧ و وضع سنگين ترين تحريم ها و راه اندازي جنگ اقتصادي بي سابقه در طول سه سال اخير، مردم با چه تنگناهاي اقتصادي شديدي مواجه شدند.

جهانگیری در انتها با انتقاد از عملکرد صدا و سیما، نحوه برگزاری مناظره‌های انتخاباتی را سیاسی خواند و خواهان فرصت برای پاسخگویی به صحبت‌های مطرح شده در مناظره شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عملکرد دولت دوم حسن روحانی به شدت مورد انتقاد قرار دارد. به‌طوری که حتی حامیان او در انتخابات سال ۹۶ نیز در بسیاری موارد از وی تبری می‌جویند. نحوه انتخاب کابینه، نزدیکی به سپاه، افزایش ناگهانی قیمت بنزین و کشتار آبان ۹۸ و قطعی اینترنت، سرکوب خونین دی ۹۶ و تابستان ۹۷، عدم اجرای قولهای انتخاباتی، نادیده گرفتن افکار عمومی و کتمان حقایق، وضعیت وخیم اقتصادی و افزایش خفقان و کاهش آزادی‌های مدنی از جمله نقدهایی است که به عملکرد دولت وارد است. در مقابل و طی این ماهها حسن روحانی در هیچ کنفرانس خبری حاضر نشده و نسبت به عملکرد دولت خود پاسخگو نبوده است.

برخی از فعالان حوزه سیاسی معتقدند که روحانی و کابینه او نگران هستند که پس از پایان دولت از ساختار سیاسی جمهوری اسلامی حذف شوند.