خلبانان اسرائیلی برای استفاده از جت‌های اف-۳۵ علیه ایران آماده می‌شوند

بزرگترین مانور جنگنده‌های رادارگریز اسرائیل با مشارکت آمریکا، بریتانیا و ایتالیا

یک مقام نیروی هوایی اسرائیل گفت تمرکز مانور بر مقابله با ایران در کانون توجه مانور قرار دارد-عکس از Israel Defense Forces

ارتش اسرائیل از حضور شش جنگنده رادارگریز اف-۲۵ اسرائیل در مانور نظامی دو هفته‌ای در ایتالیا خبر داد. این مانور با مشارکت نیروی هوایی آمریکا، بریتانیا، ایتالیا و اسرائیل انجام می‌شود و بزرگترین و سریع‌ترین مانور هوایی است که تا امروز برگزار شده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، هدف از این مانور ارزیابی توانمندی‌های کلی جت‌های اف-۳۵ است که در اواخر سال ۲۰۱۶ از سوی آمریکا به ارتش اسرائیل تحویل داده شدند. یک مقام نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید که این مانور خلبانان اسرائیلی را برای استفاده از این جنگنده‌ها علیه نیروهای جمهوری اسلامی ایران آماده می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، «ایران در تمرکز این مانور قرار دارد.»

این مانور از دوشنبه آغاز می‌شود و تا ۱۷ ژوییه ادامه خواهد داشت.

اف-۳۵‌های اسرائیل قبلا هم در مانورهای بین‌المللی حضور داشتند اما این نخستین بار است که همراه با اف-۳۵‌های سه کشور دیگر پرواز می‌کنند.

در این مانور نظامی اف-۱۶‌های آمریکا و شمار دیگری از جنگنده‌های ایتالیایی و بریتانیایی نیز حضور خواهند داشت.

این جنگنده‌ها به جنگ «تیم قرمز» به عنوان دشمن فرضی می‌روند که یک نیروی هوایی شبیه‌سازی شده دشمن است.

در جریان این مانور، خلبانان اسرائیلی حمله‌های هوایی علیه اعدافی پشت خط مقدم دشمن را تمرین می‌کنند. نبرد هوایی و مقابله به تهدید موشک‌های زمین به هوا نیز بخش دیگری از این مانور نظامی است.

اسرائیل در حال حاضر ۲۷ جت اف-۳۵ در اختیار دارد و تا سه سال دیگر ۲۳ جنگنده دیگر از این نوع را تحویل خواهد گرفت. طرح‌هایی برای خرید تعداد بیشتری از اف-۳۵‌ها نیز تهیه شده است.

بیشتر از جهان