رباتی که لاک می‌زند

دیر رفتن سر یک قرار عاشقانه شاید باعث بیکاری میلیون‌ها آرایشگر ناخن شود

دیر رفتن سر یک قرار عاشقانه شاید باعث بیکاری میلیون‌ها آرایشگر ناخن شود!

پنج سال پیش دختری که عمری موران منتظرش بود، دیر سر قرار رسید. دلیلش هم چیزی بود که هر کسی که باعجله لاک می‌زند حتما با آن برخورد کرده است! لایه آخر لاک روی ناخن، که وقتی دیرمان شده انگار هرگز قصد خشک شدن ندارد و با کوچک‌ترین تماسی با مو یا کلید، خراب می‌شود. اغلب اوقات هم نه تلاش برای اصلاح آن سودی دارد و نه زمانی برای دوباره لاک زدن مانده است.

توجهی که عمری موران به لاک‌های خراب‌شده دختر داشت همانجا تمام نشد. ذهن او برای مدت‌ها درگیر این موضوع ماند که برای حل این مشکل چکار می‌شود کرد؟ فکری که بعدها به ذهنش رسید، یک ربات لاک‌زن بود.

نیویورک‌تایمز در بخش جدیدی که به فناوری‌های پیشرو می‌پردازد، داستان عمری موران و ربات لاک‌زن او را با خوانندگانش در میان گذاشت.

هنوز راه زیادی باقی‌ مانده تا ربات لاک‌زن که شبیه یک چاپگر قهوه است، جایش را روی میز آرایش خانم‌ها پیدا کند اما نمونه‌های آزمایشی ساخته‌ شده، چشم سرمایه‌گذارها را گرفته است و برای گروه نیمبل (Nimble) امید زیادی به وجود آورده که تا تولید انبوه محصولشان فاصله زیادی نمانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیوه کار این ربات این است که انگشتان دستی را که توی دستگاه گذاشته‌ شده به‌دقت پردازش سه‌بعدی می‌کند؛ بعد با استفاده از یک قلم‌موی کوچک از داخل مخزن رنگی که شبیه مخزن چاپگر است، لاک برمی‌دارد و روی ناخن می‌کشد، هوادهی می‌کند و وقتی دست از توی دستگاه بیرون می‌رود لاک آن خشک شده است.

نیویورک‌تایمز، بزرگی بازار خدمات ناخن را نزدیک ۱۰ میلیارد دلار برآورد کرده است که رشد خوبی هم دارد. این ارقام برای سرمایه‌گذاران بسیار فریبنده است.

در سال‌های اخیر مردان زیادی به جمع مصرف‌کنندگان خدمات ناخن پیوسته‌اند و بازار هدف،  دیگر تنها زن‌ها نیستند. صرفه‌جویی زمانی لاک زدن با ربات ممکن است دلیل خوبی باشد تا استفاده‌کنندگان همیشگی لاک ناخن، از رفتن هفتگی به سالن آرایش، رها شوند.

اما از سوی دیگر، این موضوع که همه‌گیر شدن این ربات‌ها ممکن است باعث بیکاری میلیون‌ها هنرمند ناخن‌کار در سراسر دنیا شود، آرایشگرها را نگران می‌کند. زمانی که افراد در سالن‌های زیبایی می‌گذرانند، معمولا به خرید محصولات دیگر، گرفتن مشاوره پوست و مو و ردوبدل کردن تجربیات ختم می‌شود.

البته دست‌آخر این مشتری‌ها هستند که تصمیم خواهند گرفت یک ساعت از وقت خود را هر هفته در سالن زیبایی بگذرانند یا در خانه خود در حالی‌ که تلویزیون نگاه می‌کنند، ناخن‌هایشان را لاک بزنند.

بیشتر از تکنولوژی