حمله هوایی ترکیه به اردوگاه پناهجویان کرد در شمال عراق

این حمله هوایی سه کشته برجا گذاشت

اردوگاه مَخمور در دهه نود میلادی زمانی که هزاران کُرد از ترکیه وارد عراق شدند تأسیس شد- عکس از صفحه اینستاگرام کمپ مخمور

رشاد کلانی، از مسئولان حزب اتحادیه میهنی کردستان در عراق، روز شنبه گفتبر اثر حمله هوایی ارتش ترکیه دست‌کم سه نفر در یک اردوگاه آوارگان در شمال آن کشور کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله سه روز پس از هشدار رئیس جمهوری ترکیه به عراق در مورد «پاکسازی» اردوگاه مَخمور انجام شد که به گفته او، تبدیل به پناهگاه امن برای پیکارجویان کرد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هزاران پناهجوی کرد از ترکیه در این اردوگاه اسکان داده شده‌اند و یک مقام امنیتی عراق که نخواست هویتش فاش شود، حمله هوایی به آن و کشته و زخمی شدن چند نفر را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

اردوگاه مَخمور در دهه نود میلادی تأسیس شد، زمانی که هزاران کُرد از ترکیه در حرکتی که آنکارا می‌گوید عمداً توسط پ‌ک‌ک «حزب کارگران کردستان» تحریک شده بود، از مرز ترکیه عبور کرده و وارد عراق شدند.

ترکیه، «حزب کارگران کردستان» را یک تشکیلات تروریستی می‌داند و اخیرا حملات خود را علیه مواضع این گروه افزایش داده است. این حملات در نواری به طول ۳۰ کیلومتر در شمال عراق متمرکز است.