تساوی اسپانیا و پرتغال در دیداری دوستانه پیش از مسابقات یورو ۲۰۲۰

تیم پرتغال در رقابت‌های یورو۲۰۲۰ در گروه مرگ مسابقات قرار دارد و با تیم‌های مجارستان، فرانسه و آلمان هم‌گروه است

فران تورس مهاجم تیم فوتبال اسپانیا - JAVIER SORIANO / AFP

در حالی که فقط یک هفته تا آغاز رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در قاره اروپا باقی مانده است تیم‌های سرشناس اروپایی برای آمادگی بیشتر در مسابقات، دیدارهای دوستانه‌ای برگزار می‌کند.

در یکی از مهم‌ترین این مسابقات تیم فوتبال پرتغال به مصاف تیم ملی فوتبال اسپانیا رفت. تیم پرتغال در رقابت‌های یورو۲۰۲۰ در گروه مرگ مسابقات قرار دارد و با تیم‌های مجارستان، فرانسه و آلمان هم‌گروه است و برای صعود به مرحله بعدی مسابقات کار بسیار سختی را پیش رو دارد. مسابقه تدارکاتی با اسپانیا برای پرتغال می‌توانست محک جدی برای شاگردان فرناندو سانتوس مربی کهنه‌کار این تیم باشد.

تیم پرتغال جدای از داشتن رونالدو در مسابقات یورو از ترکیب شگفت‌انگیزی در این مسابقات برخوردار است و اغلب بازیکنان این تیم مانند برونو فرناندس، سیلوا، کانسلو، روبن دیاس و ژوتا در تیم‌های مطرح اروپایی شاغل هستند و این می‌تواند کار فرناندو سانتوس را مقداری ساده کند. تیم اسپانیا نیز با ترکیبی متفاوت و جوان‌شده توسط لوئیس انریکه پا به مسابقات یورو گذاشته و امیدوار است تا نسلی جدید از بازیکنان را به دنیای فوتبال معرفی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این رقابت دوستانه به میزبانی اسپانیا و در ورزشگاه خانگی تیم فوتبال اتلتیکومادرید با حضور تعداد کمی از تماشاگران برگزار شد و تیم اسپانیا از همان دقایق ابتدایی بر بازی مسلط بود. رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال، نیز از ابتدا حضور داشت و به دنبال زدن گل و نزدیک شدن به رکورد علی دایی بهترین گل‌زن جهان در رقابت‌های ملی بود. او که تاکنون موفق به زدن ۱۰۳ گل ملی شده است تا رکورد علی دایی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران، ۶ گل فاصله دارد و با توجه به گروه سخت پرتغال در رقابت‌های یورو رسیدن به این رکورد در حال حاضر کمی سخت به نظر می‌رسد.

اسپانیا در این بازی بسیار خوب ظاهر شد و از همان دقایق ابتدایی موقعیت‌های گلزنی فراوانی ایجاد کرد. لوییس انریکه با دعوت از فران تورس و موراتا در خط حمله اسپانیا به نظر می‌رسد توانسته است زوج موفق و خطرناکی را در ترکیب این تیم برای سال‌های طولانی به وجود آورد. تیم پرتغال در دقیقه ۲۲ و در تک‌موقعیت به وجود آمده برای این تیم موفق به باز کردن دروازه اسپانیا شد اما داور مسابقه این گل را مردود اعلام کرد.

در نیمه دوم اسپانیا دو موقعیت ۱۰۰ درصد گلزنی را توسط موراتا و سارابیا در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی از دست داد تا بازهم دستشان از رسیدن به گل خالی بماند. رونالدو نیز که شب کم‌فروغی را سپری کرده بود در دقیقه ۶۴ و تک‌موقعیت پرتغال در نیمه دوم می‌توانست با ضربه سر دروازه اسپانیا را باز کند که توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقایق پایانی بازهم این اسپانیا بود که توسط تورس و موراتا دو موقعیت گلزنی مسلم داشت که هیچ یک به گل تبدیل نشد و بازی با نتیجه تساوی و بدون گل پایان یافت.

انریکه، سرمربی تیم فوتبال اسپانیا، پس از پایان بازی گفت: «ما باید موقعیت‌های بیشتری را در مسابقات روی دروازه حریفان خلق کنیم و فرصت‌طلب باشیم. من از عملکرد بازیکنانم در این بازی رضایت کامل دارم اما از نتییجه نه. ما بسیار هماهنگ و هجومی بازی کردیم و از این موضوع بسیار خوشحالم اما رونالدو نیز مانند این چند مسابقه اخیر برای تیم ملی پرتغال موفق به گلزنی نشد و به نظر می‌رسد تصمیم گیری در مورد تیم باشگاهیش در آینده مقداری ذهن او را درگیر کرده است.» 

بیشتر از فوتبال