نجفی بخشیده شد

مسعود استاد: اگر توکل نداشتیم ممکن بود راز مگوی قتل برملا شود

خبرگزاری فارس

مسعود استاد، برادر میترا استاد، همسر مقتول محمدعلی نجفی، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از بخشش شهردار سابق تهران خبر داد. دادگاه در تاریخ هشتم مردادماه نجفی را به قصاص محکوم کرده بود.

مسعود افرازه، یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد نیز اعلام کرده که مسعود استاد از محمدعلی نجفی اعلام رضایت کرده است.

محمد علی نجفی پس از قتل میترا استاد، همسر دوم‌اش، خود را به پلیس معرفی کرد. او انگیزه این قتل را دلایل شخصی اعلام کرد، اما مدعی شد عمدی در کار نبوده است.

مسعود استاد در متن نامه‌ای که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده از محمود علی‌زاده، یکی از وکلای عزل شده نجفی و برخی خبرنگاران و گروه‌های حامی حقوق زنان انتقاد کرده است.

به گزارش فرارو که متن کامل این نامه را منتشر کرده، استاد در این نامه می‌نویسد:«قصه ما به سر رسید، قصه‌تان بی غصه باد.... هفتم خرداد ۹۸ تلفنم زنگ خورد و زندگی مان چرخی خورد، خبر کوتاه بود و خبرنگاران زیاد. تا به خود آمدم خواهرم بود و خون و جنازه و مردی مشهور به سیاست».

برادر میترا استاد با اشاره به استقبال پلیس از نجفی هنگام حضور در اداره پلیس آن را داغی بر داغ‌های اش توصیف کرده و ادعا می‌کند، پس از آن آماج حمله خبرنگاران قرار گرفته است.

استاد در بخش دیگری از این نامه به عملکرد علیزاده در برخورد با این پرونده و بر سر زبان افتادن واژه پرستو اشاره کرده و ادعا می‌کند، رفتار وکیل برکنار شده نجفی کمر او را شکست و اگر او و خانواده‌اش توکل نداشتند، رازها را برملا می‌کردند و پرده از معمای چرایی قتل می‌افتاد.

مسعود استاد در بخش دیگری از این نامه باز هم از تعبیر پرستو برای خواهرش انتقاد کرده و ادعا می‌کند، یکی از نزدیکان به نجفی که در دادگاه هم حضور داشته اطلاعات خصوصی او را به بیرون درز می‌داده است. استاد می‌نویسد، حاضر است در یک جلسه خصوصی نام این فرد را به نجفی بگوید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین از حامیان حقوق زنان انتقاد می‌کنند که چرا کشته شدن میترا استاد به عنوان یک زن را نادیده گرفتند.

برادر میترا استاد در بخش پایانی نامه خود می‌نویسد:«ما در آخر داستانمان به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور و همچنین وکلای عزیزمان آقای مسعود افرازه و محمود حاجلویی، پدرم، مادرم و مهیارمان آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله ای با خون آن بزرگوار نکردیم و امیدوارم آقای محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد. اجر همه خیرخواهان و هدایت همه بدخواهان به راه راست را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»

محمد علی نجفی در دولت‌های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر علوم و در دولت اول محمد خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.

او در سال ۸۵ به شورای شهر راه یافت و در دولت روحانی برای چند ماه به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد. او سپس از این سمت استعفا داد و شهردار تهران شد. اما پس از چندی از این سمت هم استعفا داد. نجفی دلیل استعفای خود را وضعیت سلامتی‌اش عنوان کرده بود، اما برخی این استعفا را با موضوع میترا استاد مرتبط دانسته‌اند.