مسیر میانه والیبال ایران: جوان‌گرایی برای المپیک، پیروزی با سعید معروف

ایران با این پیروزی در رتبه دهم جدول قرار گرفت و جانشین تیم سختکوش کانادا شد

والیبالیست‌های ایران در مجموع به پیروزی سه بر یک مقابل کانادا دست یافتند-  فدراسیون والیبال / بازی ایران - کانادا

پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل کانادا، وقتی آسان‌تر بود که سعید معروف به ترکیب ایران برگشت. آلکنو اما به فکر جوان‌گرایی برای المپیک است. والیبال ایران دنبال راه میانه‌ای می‌گردد که هم با حضور باتجربه‌ها موفق باشد و هم جوان‌ترها به ترکیب اصلی نزدیک‌تر شوند.

بعد از پیروزی ۳ - صفر تیم ملی والیبال ایران مقابل هلند در روز سوم از هفته اول لیگ والیبال ملت‌ها که در شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود، والیبالیست‌های ایران پس از سه روز استراحت، هفته دوم را با پیروزی ۳ - یک مقابل کانادا آغاز کردند. هر چهار ست این دیدار با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پایان رسید. ایران با پیروزی در سه ست و کانادا با پیروزی در ست اول، دیداری تماشایی، نزدیک و پرهیجان را به نمایش گذاشتند. ایران با این پیروزی در رتبه دهم جدول قرار گرفت و جانشین کانادا شد که حریفی سخت‌کوش برای ایران بود.

‌ولادیمیر آلکنو، سرمربی اهل روسیه تیم ملی والیبال ایران، میثم صالحی، سعید معروف، محمد موسوی، صابر کاظمی، مسعود غلامی، میلاد عبادی‌پور و محمد حضرت‌پور (لیبرو) را به عنوان ترکیب اولیه به این میدان فرستاد و در جریان بازی از امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت به عنوان یاران تعویضی استفاده کرد. ست اول این بازی با کسب اولین امتیاز با سرویس صالحی آغاز شد که یاران کانادا توپ او را به بیرون زدند اما نبرد پایاپای دو تیم در این ست با پیروزی کانادا به پایان رسید.

ایران ست دوم را با همان ترکیب نیمه اول آغاز کرد و جدال دو تیم تا اواسط این ست نیز پایاپا پیش رفت اما بعد از کسب امتیازات پانزدهم و شانزدهم توسط غلامی و عبادی‌پور، ایران به برتری روحی خوبی رسید و هیجانی در تیم به وجود آمد که زمینه‌ساز پیروزی در این ست و همینطور دو ست بعدی شد. در این بخش از بازی آلکنو تیم خود را به استراحت فنی برد و تیم هنگام بازگشت متحول شده بود.

ست سوم این بازی با برتری کانادا شروع شد و این تیم توانست با اشتباهاتی که بازیکنان ایرانی کردند دو امتیاز کسب کند اما در ادامه بازی به تعادل کشیده شد و ایران خود را ‌ پیدا کرد. در اواخر این ست وقتی ایران به امتیاز ۲۴ رسید، سرمربی استراحت فنی گرفت و به دنبال این وقفه و در بازگشت به میدان بازیکن کانادایی سرویس خود را تور کوبید و ایران برای دومین ست پیاپی به پیروزی رسید و بازی دو بر یک شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ست چهارم و پایانی این بازی نیز رقابتی شانه‌ به شانه بود اما سرانجام با پیروزی ایران با همان نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پایان رسید و والیبالیست‌های ایران در مجموع به پیروزی سه بر یک مقابل کانادا دست یافتند و جانشین این تیم در پله دهم جدول مسابقات شدند. با پیروزی در این دیدار ایران به موقعیت مستحکم‌تری در جدول بازی‌ها دست یافت و پیروزی در دیدارهای بعدی موجب صعود در جدول بازی‌ها خواهد شد. دیدار بعدی ایران مقابل ایتالیا، میزبان این مسابقات، انجام خواهد شد.

ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، پس از پیروزی ۳ - یک ایران مقابل کانادا گفت: «ما اشتباهات زیادی در سرویس داشتیم و باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم تا در آینده این مشکل را رفع کنیم. امروز از سعید معروف استفاده کردم و از عملکرد او رضایت دارم.»

اسکلاتر، بازیکن تیم ملی کانادا، درباره بازی گفت: «ما تلاش زیادی کردیم که ترکیب تیم‌مان را حفظ کنیم، اما ایران عملکرد خوبی داشت و چالش‌ها را به خوبی مدیریت می‌کرد. برای ما دشوار بود که برای مقابله با معروف آماده شویم، چون او بازیکن خوبی است. نکته مهم برای ما این است که بعد از چند امتیاز سخت، بتوانیم دوباره به بازی برگردیم و تحت تاثیر امتیازها قرار نگیریم. ما شانس‌های خوبی در این بازی داشتیم که از آن‌ها استفاده نکردیم.»

سعید معروف، چهره تاثیرگذار تیم ایران پس از پیروزی ۳ بر یک مقابل کانادا گفت: «این اولین بازی من بود که از ابتدا در ترکیب تیم بودم و خوشحالم که پیروز شدیم. مسابقات لیگ ملت‌ها طولانی است و هر روز بازی داریم. کانادا در المپیک هم حریف ما است و به همین دلیل امروز بازی مهمی برای ما بود. بازیکنان‌ ما خوب بودند.»

معروف، بازیکن باتجربه ایران به آینده امیدوار است و می‌گوید: «ما هر روز بهتر می‌شویم. بازیکنان‌ ما جدید و جوان هستند. بازیکنان جدید ما مستعد هستند و در شرایط خوبی قرار داریم.»

معروف مثل بسیاری از اهالی والیبال ایران، لیگ ملت‌ها را فرصت آمادگی برای المپیک می‌داند و می‌گوید: «بعد از ۲ سال که والیبال در سطح ملی برگزار می‌شود تلاش می‌کنیم که برای المپیک آماده شویم. این دومین المپیک ما است و ما با سرمربی جدید آمدیم و فقط ۲ ماه وقت داریم. ما صبر می‌کنیم تا یکدیگر را بشناسیم و می‌دانیم کار سختی داریم. ۳ هفته وقت داریم تا برای المپیک آماده شویم. ما بسیار خوشحالیم که آلکنو با ما است. راهی که او انتخاب کرده، بازی دادن به جوانان است.»

سعید معروف از همان راه میانه‌ای حرف می‌زند که والیبال ایران باید طی کند. درخشیدن با معروف و باتجربه‌ها و فرصت‌ دادن به بازیکنان جوان. همان راهی که هدف آلکنو به نظر می‌رسد.

بیشتر از ورزش