جوزف فاینس: کابینه ترامپ و«حکایت یک کلفت» یکسان است

«هر چه پیش از این برای ساخت حکومتی برای مردم ایجاد شده بود، توسط این دولت به نابودی کشیده می‌شود»

MIKE COPPOLA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

جوزف فاینس می‌گوید: نمی‌شود کابینه ترامپ را با حکومت خودکامه به تصویر کشیده شده در سریال «حکایت یک کلفت» (The Handmaid’s Tale) یکسان ندانست.

این بازیگر نقش فرمانده فِرِد را در این نمایش محبوب بازی می‌کند. این نمایش در دنیایی می‌گذرد که در آن به زنان در مراسمی ماهانه تجاوز می‌شود و آنها مجبور به حمل فرزند برای طبقه برتر جامعه می‌شوند.

او گفت: «آخرین کاری که من می‌خواهم بکنم این است که کابینه ترامپ را با حکایت یک کلفت مقایسه کنم ولی اوضاع آنقدر بد است که نمی‌توان آنها را با یکدیگر یکسان ندانست. وقتی به این رهبران جمهوری‌خواه که بر مناصب خود تکیه زده و علیه او برنمی‌خیزند، نگاه می‌کنم به سرعت شخصیت فِرِد برایم تداعی می‌شود».

او افزود: «در سریال صحنه‌ای وجود دارد که آن را روی پله‌های یادبود لینکلن فیلم‌برداری کردیم. در آن زمان مدام به فکر سخنرانی گتیزبرگ [سخنرانی معروف لینکلن برای الغای برده‌داری] و اهمیت آن بودم، یاد پرچم مارتین لوتر [کینگ] [رهبر جنبش آزادی مدنی امریکا] افتادم. کافی است نگاهی بیندازید به راهی که از ۱۸۶۳ [الغای بردگی] تا ۱۹۶۳ [پایان تبعیض و جداسازی نژادی] پیمودیم و بعد نگاهی به وضعیت غیرایده‌آل آینده -آینده مارگارت اتوود- و این دقیقا وضعیتی است که در کابینه کنونی امروز در جریان است. هر چه تا پیش از این برای ساخت حکومتی برای مردم تعبیه شده بود، توسط این دولت به نابودی کشیده می‌شود. و گیلیاد [شهر خیالی سریال] در آتش زبانه می‌کشد. پس بله، ما شانسی آینده را پیش‌بینی کردیم».

این بازیگر که نقش یکی از منفورترین شخصیت‌های تلویزیون را ایفا می‌کند، همچنین می‌گوید: «من همواره منتظرم کسی در خیابان پیدا شود و با سیلی یا مشت به من حمله‌ور شود. واقعا منتظرم با کسی برخورد کنم که این‌قدر از فِرِد متنفر باشد چرا که خودم از او متنفرم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts

© The Independent

بیشتر از زندگی