مراکز ورزشی، تفریحی و سینماهای چین دوباره تعطیل شد

در مرکز استان « گوانگژو» ۵۰ مورد جدید از ویروس جهش‌یافته کرونا شناسایی شده است 

به دستور مقامات شهر گوانگدونگ کلیه برنامه‌های گردشگری، رستوران‌ها و کافه‌ها نیز تعطیل شده است - STR / AFP

مشاهده برخی موارد از نوع ‌جهش‌یافته ویروس کرونا هندی در چین، تعطیلی دوباره سینماها و مراکز تفریحی و ورزشی را در پی داشت.

در شهر «گوانگدونگ» چین ۵۰ مورد جدید از ویروس جهش‌یافته کرونا شناسایی شده که ۱۹ مورد از آن‌ها افرادی هستند که از خارج وارد کشور چین شده‌اند و ۳۱ مورد نیز افراد محلی هستند. نگرانی از افزایش موارد ابتلا تعطیلی مراکز تفریحی، ورزشی و سینماهای چین را در پی داشته است.

به گزارش ورایتی اقدامات پیشگیرانه چین پس از مشاهده ۵۰ مورد جدید که در روزهای شنبه و یکشنبه به ثبت رسید در حالی است که فقط در روز دوشنبه بیش از ۵۶۰۰ مورد ابتلای جدید در امریکا ثبت شد و با این‌ حال سینماهای زنجیره‌ای آمریکا مثل «رگال»، «ای ا‌م‌سی» و «سینه ‌مارک» اعلام کردند که افراد واکسینه شده دیگر نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

گوانگدونگ مرکز استان « گوانگژو» چین دارای جمعیت بالغ‌بر ۱۵ میلیون نفری است و جمعیت شهر «فوشان» که در نزدیکی آن قرار دارد، حدود هفت میلیون نفر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دفاتر فرهنگ، گردشگری و ورزش شهرداری گوانگژو روز دوشنبه یکم ماه جون، دستور تعطیلی مکان‌های سرپوشیده عمومی که کاربری سرگرمی و تفریحی دارند را صادر کرد. مراکزی مثل سینماها، سالن‌های تئاتر، کافی‌نت، کتابخانه، موزه و گالری شامل این تصمیم می‌شوند.

به دستور مقامات شهر گوانگدونگ کلیه برنامه‌های گردشگری، رستوران‌ها و کافه‌ها نیز تعطیل شده و کرکره استادیوم‌ها و استخرهای ورزشی نیز پایین آمده است.

به گفته مقامات شهر گوانگدونگ با توجه به اینکه سینماها و اماکن تفریحی در مناطق کم‌خطر استان گوانگژو تا ۷۵ درصد از ظرفیت خود را استفاده کرده‌اند جای نگرانی برای کاهش درآمد و گیشه آن‌ها در آینده وجود ندارد. به گفته آن‌ها اقدامات پیشگیرانه تا مهار دوباره کرونا ادامه می‌یابد.

بر اساس این گزارش همچنین صدها پرواز در داخل و خارج استان گوانگژو که یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان را دارد؛ نیز به حالت تعلیق درآمده است. محدودیت تردد شامل وسایل حمل و نقل زمینی نیز شده و از هر خانواده‌ای روزانه فقط یک نفر اجازه بیرون آمدن از محل اقامت خود را دارد.

چین در تاریخ ۳۱ ماه مه در مجموع ۹۱،۱۲۲ مورد مبتلا به ویروس کرونا و مرگ ۴۶۳۶ نفر را تایید کرده است. در استان گوانگدونگ، با وجود ابتلای ۲۴۶۸ نفر، فقط هشت مورد مرگ رخ داده است.

بیشتر از جهان