صعود نادال و جوکوویچ به دور دوم مسابقات تنیس فرانسه

این برد، سی ویکمین پیروزی «سلطان خاک» در مسابقات رولان گاروس بود

پیروزی نادال در دور نخست مسابقات رولان گاروس - Christophe ARCHAMBAULT / AFP

روز سوم مسابقات تنیس رولان گاروس در شهر پاریس با پیروزی نادال و جوکوویچ همراه بود. نادال که پیش از این رقابت‌ها در مسابقات تنیس بارسلونا و مسترز رم به قهرمانی رسیده بود، با آمادگی کامل به مصاف پاپیرین جوان از استرالیا رفت. سابقه رویارویی این دور تنیسور با یکدیگر تنها یک بار بود که نادال در آن مسابقه به پیروزی رسیده بود.

پاپیرین شاید بدترین قرعه ممکن در این مسابقات را تجربه کرد و می‌دانست مقابل نادال، اسطوره این مسابقات، شانس چندانی نخواهد داشت. نادال ست اول را کمی با استرس شروع کرد؛ اتفاقی که بیشتر بازیکنان مشهور جهان در مرحله نخست مسابقات بزرگ به آن دچار می‌شوند وعبور از مرحله نخست مسابقات را به سخت‌ترین رقابت برای یک بازیکن تنیس تبدیل می‌کند.

نادال موفق شد در ست اول و دوم با نتیجه ۶-۳ و ۶-۲ به پیروزی برسد. در ست سوم، بازی کمی متفاوت دنبال شد و تنیسور استرالیایی نسبت به نادال نمایش بهتری داشت و موفق شد یکی از گیم‌های نادال را برک کند؛ اما با وجودی که در گیم‌ها ۵-۳ جلو بود، نتوانست ست سوم را پیروز شود. او در این ست حساس که می‌توانست روند بازی را تغییر دهد، سه شانس برای گرفتن ست را از دست داد و توپ‌های او از خط خارج شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به این ترتیب ست سوم به تای برک کشیده شد و نادال موفق شد ست سوم را نیز ۷-۶ پیروز شود و در مجموع سه بر صفر به پیروزی برسد. با این پیروزی، او برای رسیدن به چهاردهمین عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها و بیست‌ویکمین قهرمانی در مسابقات گرند اسلم، گام بلندی برداشت. این برد، سی ویکمین پیروزی «سلطان خاک» در مسابقات رولان گاروس بود. او همچنین توانست رکورد ۱۰۶ بازی با پیروزی در مسابقات خاکی در دیدار اول در مقابل تنها یک شکست را به ثبت برساند. نادال در مرحله دوم رقابت‌ها باید به مصاف ریشار گسکه فرانسوی برود.

نواک جوکوویچ نیز در مرحله نخست رقابت‌ها و در آخرین دیدار برگزار شده روز سوم در حالی که مقررات منع تردد شبانه در شهر پاریس برقرار است، در استادیوم اصلی مسابقات فیلیپ شاتریه که خالی از تماشاگر بود، به مصاف تنیس سند گرن، تنیسور آمریکایی رفت و موفق شد با نتایج ۶-۲، ۶-۴، ۶-۲ به راحتی در این رقابت به پیروزی برسد و به دور دوم مسابقات راه یابد.

اما دور اول رقابت‌ها در قسمت مردان بازهم شاهد شگفتی بود و دومین تنیسور از جمع ۱۰ نفر برتر دنیا در این مسابقات از دور بازی‌ها کنار رفت. پس از حذف دومینیک تیم، نفر چهارم جهان، این بار نوبت روبلف، مرد شماره هفت تنیس جهان بود که در مقابل بازی خوب اشتروف آلمانی غافلگیر شود و بازی را در پنج ست به این بازیکن جوان واگذار کند و خیلی زود از دور مسابقات کنار رود.

روبلف در این مسابقه پس از شکست در دو ست ابتدایی، به بازی بازگشت و در ست‌های سوم و چهارم به پیروزی رسید اما نتوانست این روند را ادامه دهد و در ست پنجم و سرنوشت‌ساز، بازی را به حریف خود واگذار کرد.

از دیگر مسابقات مهم در مرحله نخست رقابت‌ها در قسمت مردان می‌توان به پیروزی سیتسیپاس، مونفیس و مدودف اشاره کرد.

در قسمت زنان نیز پس از کناره‌گیری اوساکا از این رقابت‌ها، این بار نوبت به کویتووا از چک رسید که به دلیل آسیب‌دیدگی مجبور شود از رقابت‌ها انصراف دهد. پترا کویتووا که دو عنوان گرند اسلم در کارنامه خود دارد، پس از پیروزی مقابل حریف خود هریت مین، هنگام شرکت در نشست مطبوعاتی، زمین خورد و قوزک پایش آسیب دید. پس از آزمایش‌ها، مشخص شد که او نمی‌تواند به رقابت در این مسابقات ادامه دهد و او ترجیح داد تا با استراحت و درمان، بتواند به موقع خود را برای مسابقات چمن آماده کند.

بیشتر از تنيس