افزایش تلفات انفجارهای کابل؛ ۱۰ کشته و ۱۲ مصدوم

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای سه‌شنبه شب در پایتخت افغانستان را بر عهده نگرفته است

تصویر یک انفجار مهیب در نزدیکی کابل در تاریخ سوم سپتامبر ۲۰۱۹ - Wakil KOHSAR / AFP

شب گذشته (سه‌شنبه) سه بمب در شهر کابل پایتخت افغانستان منفجر شد که دو بمب اول در منطقه غربی شهر و در محله‌ای منفجر شد که بیشتر ساکنان آن از قوم هزاره بودند. بر اساس اعلام حامد روشن، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان، انفجارهای اخیر دست‌کم ۱۰ کشته و ۱۲ زخمی بر جای گذاشته است. وضعیت شهر در حالت اضطراری است و پلیس و نیروهای امدادی در حال جست‌وجوی منطقه، آواربرداری و نجات مصدومانند. این مناطق آسیب‌دیده غربی که محل سکونت قوم هزاره‌اند، پیش از این نیز بارها در حملات تروریستی آسیب دیده بودند.

به گفته روشن، بمب اول حدود ساعت هفت شب به وقت محلی مقابل مسجد شیعیان و نزدیک خانه محمد محقق، یکی از رهبران شناخته شده قوم هزاره و بمب دوم نیز یک ساعت بعد در نزدیکی همان منطقه منفجر شده است اما هنوز اطلاعات کافی درباره عاملان این انفجار در دست نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنا بر اعلام سخنگوی اداره تامین برق، بمب سوم به یک ایستگاه شبکه برق در شمال کابل آسیب رسانده و باعث شده است شهر در تاریکی فرو رود.

اگرچه هیچ گروهی تاکنون مسئولیت بمب‌گذاری‌های اخیر را بر عهده نگرفته، اما گروه وابسته به دولت اسلامی (داعش) که در افغانستان فعالیت می‌کند، علیه شیعیان افغانستان اعلام جنگ کرده است و پیش از این، مسئولیت حملات ماه مه به نیروگاه‌های تامین برق افغانستان در کابل و چندین استان دیگر را بر عهده گرفته بود.

در هشتم ماه مه، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مدرسه دخترانه به کشته شدن حدود ۹۰ نفر که بیشتر آن‌ها دختران دانش‌آموز بودند، منجر شد.

انفجارهای پی‌درپی در افغانستان در حالی اتفاق می‌افتد که آمریکا قصد دارد با خارج کردن آخرین سربازان خود و متحدانش از افغانستان، طولانی‌ترین جنگش را به پایان برساند.
با وجود اینکه دولت قبلی ایالات‌متحده با طالبان توافق صلح را امضا کرد، اما خشونت‌ها و حملات تروریستی در این کشور افزایش یافته است.

بیشتر از جهان