ایران؛ موضوع دیدار وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا

سخنگوی پنتاگون می‌گوید، به طور قطع «رفتار مخرب ایران در منطقه» موضوع مورد بحث خواهد بود

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری عصر سه‌شنبه با اشاره به سفر بنی گانتز به آمریکا گفت که به طور قطع «رفتار مخرب ایران در منطقه» از موضوعات مورد وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

خبر سفر بنی گانتز به آمریکا همزمان با اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل منتشر شد که گفته بود حتی به قیمت متشنج شدن روابط با واشینگتن، با هسته‌ای شدن ایران مقابله می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گانتز امروز راهی واشینگتن می‌شود تا با لوید آستین همتای آمریکایی خود و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت‌و‌گو کند.

اسرائیل در ماه‌های اخیر پس از روی کار آمدن دولت بایدن، بارها نگرانی خود را در مورد بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها اعلام کرده است. مقامات اسرائیل می‌گویند دغدغه‌های آنها امنیتی است، چرا که مقامات تهران آشکارا اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کنند.

جنگ ۱۱ روزه اخیر که بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل درگرفت، از جمله مواردی است که از نگاه برخی ناظران عمق تهدید‌های ایران علیه اسرائیل را نمایان می‌کند. مقامات حماس و جهاد اسلامی به طور رسمی از ایران برای تامین منابع مالی و تجهیزات به ویژه موشک‌های بدر-۳ قدردانی کرده‌اند.

اکنون لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که به اسرائیل سفر کرده، می‌گوید تل‌آویو برای کمک به بازسازی سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین که در جریان این درگیری‌ها آسیب دید و کمک نظامی از آمریکا یک میلیارد دلار درخواست خواهد کرد.

این گنبد آهنین در خنثی کردن تهدید موشکی جهاد اسلامی و حماس علیه اسرائیل نقش مهمی ایفا کرد.

اما باوجود ابراز نگرانی مقامات اسرائیل، مذاکرات وین در جریان است و مذاکره‌کنندگان ایران و آمریکا از پیشرفت در گفت‌و‌گو‌ها خبر می‌دهند.