حیوانات خانگی، قربانیان خاموش جنگ غزه

شماری از سگ‌های پناهگاه فرار کردند و تعدادی هم از شدت گرسنگی جان دادند

درگیری‌های اخیر در نوار غزه علاوه بر مردم حیوانات را نیز وحشت‌زده کرده است -MOHAMMED ABED / AFP

نشریه الشرق‌الاوسط در گزارشی از نوار غزه می‌نویسد که درگیری‌های اخیر در این منطقه، علاوه بر مردم، حیوانات را هم وحشت‌زده کرده است.

حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه در ماه گذشته، ۲۵۴ فلسطینی از جمله شماری از شبه‌نظامیان و ۶۶ کودک را به کشتن داد. در طرف مقابل هم، موشک‌هایی که شبه‌نظامیان حماس و جهاد اسلامی به اسرائیل پرتاب کردند، مرگ ۱۲ نفر از جمله یک کودک، یک نوجوان و یک سرباز این کشور را در پی داشت.

در این میان، به گزارش خبرگزاری فرانسه، حیوانات و کودکانی که حیوان داشتند نیز رنج کشیدند. این گزارش از دختربچه‌ای یاد می‌کند که مجبور شد ماهی‌ خود را به خاک بسپارد و دختربچه دیگری که گربه‌اش را به درمانگاه حیوانات برد چون به دنبال وحشت اخیر، موهای گربه می‌ریخت و دیگر غذا نمی‌خورد. صاحب او می‌گوید حتی صدای زنگ تلفن، گربه را به وحشت می‌اندازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته خبرگزاری فرانسه، از ۲۱ ماه مه و اعلام آتش‌بس، با وجود کمبود تجهیزات، درمانگاه دامپزشکی پر از مراجعه‌کننده بوده است. یکی از پزشکان این مرکز گفت:‌ «وضعیت اقلام دارویی حیوانات در غزه فاجعه‌بار است.» او گفت:‌ «ما از دستگاه‌های رادیولوژی و عکس‌برداری انسان‌ها و پیچ‌ ومهره‌های پلاتینی مخصوص استخوان کودکان برای حیوانات استفاده می‌کنیم.»

الشرق‌الاوسط همچنین از یک پناهگاه حیوانات در جنوب غزه نوشته است که در جریان حملات هوایی، مردم برای سگ‌های آنجا غذا می‌بردند؛ سگ‌هایی که از ترس و گرسنگی زوزه می‌کشیدند، شماری از آنها فرار کردند و تعدادی هم از شدت گرسنگی جان باختند. صاحب این پناهگاه می‌گوید سه سگ مجروح شدند و یکی از آنها به جراحی و قطع دست نیاز دارد.

این گزارش همچنین نوشته است که یک الاغ و یک میمون هم بر اثر اصابت ترکش کشته شده‌اند.

بیشتر از زندگی