«حمله سایبری» به بزرگ‌ترین شرکت عرضه‌کننده گوشت در جهان

«رفع مشکل وقت‌گیر خواهد بود و در نتیجه در برخی معاملات با مشتریان و عرضه‌کنندگان تاخیر ایجاد خواهد شد»

هنوز مشخص نشده که شرکت جی‌بی‌سی مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته است یا خیر - MATTHEW STOCKMAN / AFP

 

شرکت جی‌بی‌اس ایالات متحده که شاخه‌ای از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گوشت جهان در این کشور و دارای دفاتر مرکزی در ایالت کلرادو است، هدف «حمله سایبری سازمان‌یافته» قرار گرفت. به گفته این شرکت در این حمله به سامانه‌های فناوری اطلاعات آن در آمریکای شمالی و استرالیا آسیب وارد شده است.

این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد سامانه‌های آسیب‌دیده را از دور خارج کرده است و برای «رفع مشکل نیز به کارشناسان طرف ثالث»، کارکنان فعال بخش فناوری اطلاعات و مقام‌ها خبر داده است.

در این بیانیه آمده است: «رایانه‌های خدمات‌دهنده پشتیبان شرکت لطمه ندیده‌اند و شرکت برای برگرداندن هرچه سریع‌تر سامانه‌ها به وضع عادی با یک شرکت واکنش در برابر حوادث فعالانه همکاری می‌کند. شرکت در حال حاضر هیچ شواهدی ندارد که نشانگر آن باشد اطلاعات مربوط به هیچ‌یک از مشتریان، عرضه‌کنندگان یا کارکنان در نتیجه این وضعیت مورد دستبرد یا سوء‌استفاده قرار گرفته باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت اعلام کرد: «رفع مشکل وقت‌گیر خواهد بود و در نتیجه در برخی معاملات با مشتریان و عرضه‌کنندگان تاخیر ایجاد خواهد شد».

هنوز مشخص نشده که این شرکت مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته است یا خیر. در حمله باج‌افزاری که با هدف مالی صورت می‌گیرد با ورود به سامانه‌های سازمان یا شرکتی، داده‌های آن‌ها را رمزگذاری می‌کنند و در قبال باز کردن رمز باج‌خواهی می‌کنند.

شرکت جی‌بی‌اس هنوز به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر بیشتر در این باره پاسخ نداده است.

شرکت جی‌بی‌اس ایالات متحده شاخه‌ای از شرکت جی‌بی‌اس برزیل، بزرگ‌ترین فراوری‌کننده گوشت گاو و خوک در جهان است. این شرکت در مورد آثار این حمله بر تاسیسات بسته‌بندی گوشت و ده‌ها تاسیسات و پایانه‌های ترابری دیگر در زنجیره عرضه خود جزییات بیشتری ارایه نداده است.

به گزارش بلومبرگ این حمله بر فراوری در یکی از بزرگ‌ترین تاسیسات بسته‌بندی گوشت کانادا لطمه زده است.

همچنین به گزارش فایننشیال ریویو در یکی از تاسیسات استرالیا نیز کشتار گاو و گوسفند متوقف شده است.

پیش از خبر حمله به این شرکت و نگرانی فزاینده در مورد حمله به تاسیسات عرضه کالا در ایالات متحده، خط‌ لوله کولونیال پایپ‌لاین هم مورد حمله قرار گرفته بود. این خط‌ لوله از شاهرگ‌های حیاتی در زیرساخت انرژی ایالات متحده است و حمله به آن سبب شد مردم هراسان برای خرید بنزین به   پمپ‌بنزین‌های جنوب‌شرقی این کشور هجوم بیاورند و بنزین دچار کمبود شود.

در پی این حمله شرکت کولونیال پایپ‌لاین که مقر آن در ایالت جورجیا قرار دارد، ناچار شد مبلغی معادل ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بیت‌کوین به گروه رخنه‌گری دارک‌ساید روسیه باج بدهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نیز به بهره‌برداران خط‌ لوله دستور داد برای جلوگیری از حملات سایبری ارزیابی‌های لازم را انجام دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان