بیش از ۵۵ کشته، حاصل حمله شبه‌نظامیان اسلامگرا در شرق کنگو

مردان مسلح هفت خودرو و چندین مغازه را هم آتش زدند

«نیروهای متحد دمکراتیک»‌ در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۵۰ نفر را کشته‌اند-ALEXIS HUGUET / AFP

سازمان ملل متحد گفت که در حملات شبانه مجزا به یک روستا و یک پناهگاه آوارگان در شرق کنگو و در نزدیکی مرز اوگاندا، بیش از ۵۵ نفر کشته شدند.

به گفته مسئولان محلی و بیانیه دفتر امور انسان‌دوستانه ملل متحد، مردان مسلح بامداد دوشنبه به اردوگاه آوارگان حمله کردند، دست‌کم ۲۹ غیرنظامی را کشتند، و هفت خودرو و چندین مغازه را آتش زدند. مقام‌های محلی می‌گویند احتمالا آمار قربانیان افزایش خواهد یافت.

ارتش و یک گروه حقوق مدنی محلی، «نیروهای متحد دمکراتیک» را که یک گروه مسلح اسلامگرا است، مسئول حملات دانسته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان ملل می‌گوید پس از شروع عملیات ارتش علیه «نیروهای متحد دمکراتیک»‌، این گروه در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۵۰ نفر را کشته است.

ایالات متحده آمریکا نیروهای متحد دمکراتیک در کنگو را در گروه سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی کرده است. این گروه در گذشته ادعا کرده است که به داعش وفادار است؛ هرچند سازمان ملل می‌گوید شواهدی نیست که ارتباط دو گروه را ثابت کند.

پیشتر در اول ماه مه، رئیس ‌جمهوری کنگو در دو استان شمالی کشور و در مقابله با حملات گروه‌های شبه‌نظامی، وضعیت اضطراری و آماده‌باش اعلام کرده بود.

اوگاندا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که با تقسیم اطلاعاتی و عملیات هماهنگ علیه شورشیان موافقت می‌کند، اما حاضر به اعزام سربازان به کنگو نیست.

بیشتر از جهان