بازداشت مرد نژادپرست به اتهام قصد کشتار در تگزاس

پلیس در خانه متهم انبوهی از سلاح، مواد مخدر، و تبلیغات هواداران برتری نژاد سفید پیدا کرد

کولمن تامس بلوینز در زمان تحقیق مشمول یک حکم تعلیقی کیفری بود که او را از داشتن سلاح گرم منع می‌کرد- Kerr County Sheriff's Office

پلیس شهر کرویل در ایالت تگزاس، مردی را به اتهام برنامه‌ریزی برای کشتار در یک سوپرمارکت بزرگ محلی بازداشت کرد.

کلانتری شهرستان کِر در تگزاس گفت که کولمن تامس بلوینز ۲۸ ساله قصد داشت از خانه‌اش که پر از سلاح و نشانه‌های نئونازی‌ها بود، حمله را صورت دهد.

کلانتر لری لیتا در بیانیه‌ای گفت: «کارآگاه‌های ما در این مورد کار درخشانی انجام دادند و احتمالا از کشته شدن عده زیادی جلوگیری کردند. نقشه‌ای که در دست بود، تصورناپذیر است.»

ماموران پلیس در جریان یک هفته تحقیق به این نتیجه رسیدند که متهم تحت تاثیر «ایدئولوژی‌های افراطی» قرار گرفته بود و قصد داشت «تلفات انبوهی» به‌بار آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه، پلیس پیامی از آقای بلوینز را شنود کرد که «حاوی تهدیدهای مشخص، از جمله علیه فروشگاه والمارت بود.»

پس از بازداشت آقای بلوینز، پلیس در خانه او انبوهی از سلاح، مواد مخدر، و تبلیغات هواداران برتری نژاد سفید پیدا کرد.

کلانتری اعلام کرد که در جست‌وجوی خانه او «سلاح گرم، مهمات، مدارک الکترونیک، ماده موثر فشرده ماری‌جوانا، و تبلیغات ایدئولوژی‌های افراطی، از جمله کتاب، پرچم، و مدارک دست‌نوشت پیدا شد.»

در تصویری که پلیس منتشر کرده است، پرچم اتحادیه ایالت‌های هوادار برده‌داری در جنگ داخلی آمریکا، و  پرچم‌هایی با نشانه‌های نازی به به‌چشم می‌خورد.

آقای بلوینز در زمان تحقیق مشمول یک حکم تعلیقی کیفری بود که او را از داشتن سلاح گرم منع می‌کرد. پلیس برای او قرار وثیقه ۲۵۰ هزار دلاری صادر کرده است.

بیشتر از جهان