دلیل افزایش قیمت گوشت؛ قاچاق خوراک دام

در نیمه دوم سال با افزایش قیمت شیر و گوشت قرمز رو به رو خواهیم شد

سال گذشته قیمت کاه ۷۰۰ تومان بود این در حالی است که قیمت این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از سه برابر گران شده است - عکس از ایرنا

افزایش قیمت گوشت قرمز، قدرت خرید و به‌تبع آن تقاضای آن را در بازار کاهش داده است. بر این اساس قیمت گوشت قرمز بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است. بسیاری از فعالان این حوزه معتقدند که خشکسالی و کمبود نهاده‌های دامی عامل مؤثر در این حوزه است.

به گزارش تجارت نیوز، رئیس اتحادیه دامداران فارس، با اشاره به اینکه در حال حاضر علوفه به امارات قاچاق می‌شود، اعلام کرد که به دلیل کمبود نهاده دامی، قاچاق و افزایش قیمت یونجه و کاه؛ سن کشتار دام کاهش یافته و در نیمه دوم سال با افزایش قیمت شیر و گوشت قرمز رو به رو خواهیم شد.

سیروس روستا افزود به دلیل افزایش قیمت علوفه برخی سودجویان کاه و یونجه را در انبارهای خود دپو می‌کنند تا در نیمه دوم سال با قیمت بیشتری به دامداران بفروشند. از این‌ رو دامداران دام‌های مولد و غیرمولد خود را زودتر به کشتارگاه‌ها می‌برند.

سال گذشته قیمت کاه ۷۰۰ تومان بود این در حالی است که قیمت این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از سه برابر گران شده و با قیمت سه هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین سایر اقلام دیگر همچون دارو، مکمل‌ها و تجهیزات با نرخ ارز آزاد تأمین می‌شود.

قاچاق خوراک دام تنها محدود به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین رابطه، جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفته است مأموران در حین کنترل خودروهای عبوری، موفق شدند خودروی حامل خوراک دامی قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.
محمد غلامی در گفتگو با ایسنا ضمن تأکید بر اینکه در بازرسی از خودرو ۱۵ تن خوراک دامی قاچاق کشف و ضبط شد، تصریح کرد: ارزش این مقدار خوراک دامی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پیش از این نیز، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفته بود که کاهش مصرف سبب شده تا برخی فروشندگان گوشت تمایل دارند گوشت تولیدی داخل را به عراق و دیگر کشورهای همسایه قاچاق کنند و در ازای آن دینار و دلار بگیرند.

بیشتر از اقتصاد