باراک اوباما روح امید به دل دخترانش می‌دمد

«همیشه به شما جوانان گفته‌ام تاریخ را بخوانید تا ببینید چه رویدادهای وحشتناکی را پشت سر گذاشتیم»

باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در کنار همسرش میشل و دخترانش ساشا و مالیا - NICHOLAS KAMM / AFP

باراک اوباما دوست دارد نسل جوان توجه داشته باشند و «در نظر بگیرند که مهربانی‌ها به طور میانگین» در جهانی که می‌شناسیم «از هر زمانی در تاریخ بشر بیشتر شده است».

اوباما با حضور در برنامه وب‌آوا (پادکست) مجری تلویزیونی کانن اوبراین به نام «نیازمند دوستیم» که در روز یکشنبه پخش شد گفت امیدوار است دخترانش ساشا (۲۲ ساله) و مالیا (۱۹ ساله) را امیدوار و منعطف بار آورده باشد.

او در مصاحبه با اوبراین گفت: «با هر آنچه روبه‌رو می‌شویم همیشه بدترین جلوه را دارد و انگار هرگز در گذشته‌ها رخ نداده است.»

او در ادامه گفت: «همیشه به شما جوانان گفته‌ام تاریخ را بخوانید تا ببینید چه رویدادهای وحشتناکی را پشت سر گذاشتیم آنگاه متوجه می‌شوید که به طور میانگین وضعیت بهداشت جهان از هر زمانی در تاریخ بشر بهتر شده است، وضع سواد بهتر شده است و مهربانی‌ها نیز بیشتر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت دوست دارد جوانان بدانند که به‌رغم «بی‌عدالتی‌ها، نژادپرستی‌ها و نادانی‌هایی» که وجود دارد می‌توانند اوضاع را بهتر کنند.

اوباما گفت: «مساله این است که مسیر پیشرفت ما فقط به شکل یک خط مستقیم نیست. باید هوشیار باشیم، باید زحمت بکشیم، باید فشار بیاوریم و انعطاف داشته باشیم. امیدوارم دخترانم را این طور بار آورده باشم. امیدوارم میشل هم دخترانمان را این طور بار آورده باشد.»

او افزود: «امیدوارم مجموعه کارهای ما نیز چنین حسی را در جوانان زنده کرده باشد. البته سخت است و انسان به ۱۰۰ درصد آرزوهایش نمی‌رسد. بی‌عدالتی‌ها، نژادپرستی‌ها و نادانی‌ها همچنان وجود خواهد داشت اما می‌توانید اوضاع را بهتر کنید.»

اوباما همین هفته از طریق تماس تصویری در بستر برنامه زوم با مارکوس رشفورد، بازیکن تیم فوتبال منچستریونایتد، درباره اثرات نسل آینده در جامعه صحبت کرد.

رشفور سال گذشته (۲۰۲۰) موفق شده بود دولت بریتانیا را متقاعد کند برنامه فراهم‌سازی غذا برای کودکان خانواده‌های کم‌درآمد در دوران تعطیلی مدارس را ادامه دهد.

اوباما ضمن تبریک موفقیت این کارزار به رشفورد گفت این بازیکن فوتبال «بسیار فراتر» از ۲۳ سال سن‌اش «پیش رفته است».

اوباما گفت: «حتی اگر کار مثبت کوچکی هم انجام دهیم خوب است زیرا کارهای مثبتی که مردم انجام می‌دهند در گذر زمان جمع می‌شود و نسل به نسل اندکی اوضاع را بهبود می‌بخشد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی