هجوم معترضان ضد واکسن کرونا به مرکز خرید وستفیلد در لندن

معترضانی که قصد ورود به مرکز خرید را داشتند، جلو یکی از درهای ورودی با پلیس درگیر شدند

معترضان به محدودیت‌های مربوط به کرونا، بدون زدن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در مرکز لندن تظاهرات کردند- Ben STANSALL / AFP

صدها نفر از معترضان به محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا، واکسیناسیون ضد کرونا و برنامه دولت بریتانیا برای صدور گذرنامه واکسن، در تجمع و راهپیمایی اعتراضی در لندن شرکت کردند. گروهی از این معترضان عصر شنبه به مرکز خرید وست‌فیلد در غرب لندن هجوم بردند و با نیروهای پلیس درگیر شدند. 

صدها نفر از معترضان به محدودیت‌های مربوط به کرونا، روز شنبه، هشتم خردادماه، پس از تجمع در میدان پارلمان در مرکز شهر لندن، بدون زدن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا، در تظاهراتی که «اتحاد برای آزادی» نام‌گذاری شده بود، به‌سمت غرب لندن راهپیمایی کردند. تعدادی از شرکت‌کنندگان در این تجمع ازجمله افرادی بودند همچنان همه‌گیری کرونا را باور ندارند و آن را حقه‌بازی و دروغ حکومت برای محدود کردن مردم می‌دانند. آن‌ها پلاکاردهای مختلفی ازجمله در مخالفت با واکسیناسیون کرونا و طرح دولت برای صدور گذرنامه واکسیناسیون در دست داشتند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه راه‌پیمایی، گروهی به‌سمت مرکز خرید وست‌فیلد در غرب لندن رفتند و بنابر گزارش‌ها ماموران پلیس در واکنش به اختلال عمده در رفت‌‌وآمد محلی، ناچار به بستن مسیرهای منتهی به این مرکز شدند. پلیس همچنین از مغازه‌داران خواست که برای امنیت کارکنان خود، فروشگاه‌ها را تعطیل کنند.      

تصاویر و ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌‌های اجتماعی، از درگیری نیروهای پلیس لندن با معترضانی که قصد ورود به مرکز خرید را داشتند، در مقابل یکی از درهای ورودی آن خبر می‌دهد. اما پس از آن، معترضان از یک در ورودی دیگر، وارد مرکز خرید شده و حدود نیم ساعت در آن‌جا علیه محدودیت‌های مربوط به کرونا شعار داده‌اند.  

بنابر گزارش‌ها، درگیری در مرکز وست‌فیلد پیش از ساعت هشت شب شنبه پایان یافته، اما یک سخنگوی پلیس لندن، از بازداشت چهار نفر در روز شنبه خبر داده است. بنابر اعلام پلیس، این افراد به اتهاماتی ازجمله حمله به پلیس، نافرمانی خشونت‌بار و تخریب و خسارت به اموال دیگران بازداشت شده‌اند، اما مشخص نیست که این افراد در درگیری‌های وست‌فیلد دستگیر شده‌اند، یا در اعتراض‌ها در دیگر نقاط لندن.

بیشتر از جهان