تجمع هزاران نفر از معترضان ضد ماسک، ضد واکسن و ضد قرنطینه در لندن

بسیاری از معترضان از دولت می‌خواهند مقررات بهداشتی را لغو کند

جمعیت، تابلو‌ها و پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته بود «سازمان فریب جهانی» و «ماسک همان پوزه‌بند است.»-Tolga AKMEN / AFP

در پی تجمع هزاران نفر از معترضان ضد ماسک، ضد واکسن و ضد قرنطینه در میدان ترافالگار لندن در روز شنبه، پلیس از آنها خواست به خاطر حفظ مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی متفرق شوند.

در راهپیمایی «اتحاد برای آزادی» جمعیت عظیمی از افراد بدون ماسک، تابلو‌ها و پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که از جمله روی آنها نوشته بود «سازمان فریب جهانی» و «ماسک همان پوزه‌بند است.»

بسیاری از معترضان از دولت می‌خواهند «مقررات بهداشتی را لغو کند و اجازه دهد که مردم بدون دخالت دولت به ویروس کرونا، البته اگر وجود داشته باشد، مبتلا شوند.»

سخنرانان اصلی در این راهپیمایی عبارت بودند از نظریه‌پرداز توطئه، دیوید ایک، و پیرز کوربین، برادر رهبر پیشین حزب کارگر،‌ جرمی کوربین.

تظاهرات‌کنندگان طیفی را تشکیل می‌دادند از انکارکنندگان تمام‌عیار کووید-۱۹ تا کسانی که وجود ویروس را قبول دارند، اما می‌گویند در آزمایشگاه تولید شده است، تا کسانی که می‌گویند این بیماری وجود دارد، اما بدتر از آنفلوآنزا نیست.

حتی هواداران QAnon، تعدادی از اعضای هیأت «جولیان آسانژ را آزاد کنید»، و خیلی‌ها که مدعی هستند آزمایش‌های سیستم بهداشت و ردگیری‌ها به خاطر زیر نظر گرفتن شهروندان انجام می‌شود، در این تظاهرات شرکت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روی یکی از برگه‌هایی که در تظاهرات پخش می‌شد، نوشته بود: «فرصت کوتاه است، پس هیچ موضوعی به این اندازه اهمیت ندارد. دولت دارد سعی می‌کند در ماه سپتامبر، وضعیت اضطراری کووید-۱۹ را تا دو سال تمدید کند. شش ماه اول فاجعه بود و نباید اجازه بدهیم وضعیت ادامه یابد.»

در برلین آلمان هم هزاران نفر با مقررات اعمال شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا مخالفت کرده‌اند.

پلیس مرکزی با انتشار نامه سرگشاده‌ای اعلام کرد که تجمعات بالای ۳۰ نفر جرم تلقی می‌شود.

پلیس در توییتر نوشت: «نیروهای پلیس در وایت‌هال سرگرم متفرق کردن گروهی از معترضان هستند. ما نامه‌ای را در اختیار این گروه قرار داده‌ایم که متوجه بشوند با خطر ارتکاب به جرم روبه‌رو هستند. حالا داریم از آنها می‌خواهیم که متفرق شوند.»

دیرتر پلیس گفت که مرد تقریبا ۷۰ ساله‌ای را در ساعت ۳:۲۵ بعد از ظهر به اتهام نقض قوانین جدید بهداشتی دستگیر کردند.

یک سخنگوی پلیس اظهار داشت که این مرد در بازداشت است و تحقیقات برای شناسایی افراد دیگری که احتمالا ناقض قانون جدید بوده‌اند، ادامه دارد.

یک مرد ۲۵ ساله نیز در ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر به خاطر سرپیچی از فرمان پلیس دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شد.

© The Independent

بیشتر از جهان