توزیع شب‌نامه ضد واکسن کرونا در لندن

ادعای کذب شب‌نامه ها: ابتلای کودکان به اوتیسم در صورت تزریق واکسن

«لندن با تعدادی بی‌سابقه از موارد ابتلا به کووید-۱۹ مواجه است»-TOLGA AKMEN / AFP

بعد از توزیع شب‌نامه‌های توطئه‌آمیز در صندوق‌های پستی شرق لندن، مقامات بهداشتی از تمام مردم خواستند نوبت تزریق واکسن کووید-۱۹ خود را بگیرند چرا که این ویروس خطری «خیلی واقعی» علیه جان افراد است.

این شب‌نامه‌ها در خانه ساکنان محله نیوهام توزیع شد و ادعا می‌کرد «اطلاعات مهمی درباره وضعیت فعلی ویروس کرونا» ارائه می‌دهد.

با این وجود، آنها پر بودند از اطلاعاتی توطئه‌آمیز حاکی از ارعاب درباره واکسن‌ها، که شامل اشاراتی مبهم درباره نقش بیل گیتس در تحقیقات بیماری‌های عالم‌گیر بود که یکی از موارد رایج در این اظهارات توطئه‌آمیز است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شب‌نامه‌ها که به زیبایی تولید و منتشر شده‌اند همچنین خوانندگان را به منابع غیر قابل اتکای اطلاعات ارجاع می‌داد از جمله به وبسایت کارزار ضد قرنطینه پیرز کوربین، و گروه دیگری که ادعایی باطل شده مبنی بر ارتباط واکسن با بیماری اوتیسم را ترویج می‌کند.

جیسون استرلیتز، دبیر بهداشت عمومی شورای نیوهام در بیانیه‌ای به ایندیپندنت گفت: «در اولین موج شیوع این بیماری عالم‌گیر، نیوهام آسیب زیادی دید و نرخ بالای ابتلا و مرگ داشت. اکنون در موج دوم مخرب این بیماری ما دوباره شاهد بالاترین نرخ ابتلا و سرایت بیماری هستیم. خطر کووید-۱۹ علیه جان افراد در منطقه ما خیلی واقعی است و  در سطحی بالا باقی خواهد ماند.»

او افزود وقتی از ساکنان برای تزریق واکسن دعوت می‌شود باید نوبت خود را رزرو کنند و اقدامات انجام شده برای تایید ایمنی واکسن‌ها را «دقیق و قوی» خواند.

پلیس این کلانشهر گفت محتوای شب‌نامه‌ها موضوع مورد تحقیق افسران پلیس نخواهد بود. ولی سخنگوی این نیرو با صدور بیانیه‌ای اضافه کرد: «لندن با تعداد بی‌سابقه موارد ابتلا به کووید-۱۹ مواجه است و همکاران ما در نظام بهداشتی بدون خستگی در این شرایط شدیدا دشوار در حال کار هستند. ما از لندنی‌ها می‌خواهیم از آخرین قوانین روز پیروی کرده و اقدامات لازم را که اکنون برای مصون نگه داشتن خود و دیگران و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس می‌توانند انجام دهند اتخاذ نمایند.»

این خبر یک روز بعد از آن منتشر شد که مجموعه میخانه‌های وترسپون گفت بروشورهای سابق در اماکن خود را جمع خواهد کرد که برای مقابله با محدودیت‌های تعطیلی و قرنطینه دولت استفاده می‌شدند.

سخنگوی این شرکت اذعان کرد آن پوسترها که روی پنجره میخانه‌های شرکت نصب شده و درباره پیش‌بینی وخیم دانشمندان درباره شیوع موج دوم کووید-۱۹ اظهار تردید می‌کردند، دیگر منقضی و باطل شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان