دوشس کمبریج اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرد

۱۰ روز پیش همسرش، شاهزاده ویلیام، نیز اولین دوز واکسن خود را در موزه علوم دریافت کرد

کیت و ویلیام  اکنون به جمع دیگر اعضای ارشد خاندان سلطنتی می‌پیوندند که واکسن را دریافت کرده‌اند- عکس از صفحه توییتر دوک و دوسش کمبریج

کیت میدلتون اولین دوز واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده است.

در توییتی که در حساب توییتر دوک و دوشس کمبریج منتشر شد، کیت گفت که روز جمعه ۲۸ ماه مه، در موزه علوم لندن در جنوب کنزینگتون واکسن خود را دریافت کرد.

او در کنار تصویری از لحظه دریافت واکسن نوشت: «بسیار ممنون همه کسانی هستم که در اجرای واکسیناسیون نقش دارند. از تمام زحمات‌تان متشکرم.»

۱۰ روز پیش همسرش، شاهزاده ویلیام، نیز اولین دوز واکسن خود را در موزه علوم دریافت کرد.

گرچه نه دوک و نه دوشس اعلام نکردند که کدام واکسن را زده‌اند، اما پس از آن که اعلام شد که واکسن آکسفورد-آسترازنکا در مواردی نادر لختگی خون ایجاد می‌کند، به بزرگسالان زیر ۴۰ سال [در بریتانیا] یا واکسن فایزر-بایان‌تک داده می‌شود، یا واکسن مدرنا.

در ماه فوریه، این زوج در تماس تصویری با دو زن که در طول همه‌گیری خود را قرنطینه کرده بودند، از عموم مردم خواستند که واکسن را دریافت کنند.

ویلیام گفت: «کاترین و من به هیچ وجه متخصص پزشکی نیستیم، اما اگر حرف ما مایه آرامش خاطر باشد، باید بگوییم که ما با تمام وجود از واکسیناسیون پشتیبانی می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «اجرای برنامه واکسن تاکنون شگفت‌انگیز بوده است. باید آن را ادامه دهیم تا نسل جوان نیز احساس کند که واکسینه شدن برای آنها نیز مهم است.»

او در اشاره‌ای به اخبار جعلی در فضای مجازی درباره واکسن، افزود: «رسانه‌های اجتماعی گاهی مملو از شایعات و اطلاعات غلط می‌شود. به‌خصوص برای کسانی که از نظر سلامتی و بالینی آسیب‌پذیر هستند، انجام واکسیناسیون بسیار مهم است.»

کیت و ویلیام  اکنون به جمع دیگر اعضای ارشد خاندان سلطنتی می‌پیوندند که واکسن را دریافت کرده‌اند. پیشتر ملکه و شاهزاده چارلز واکسن خود را دریافت کردند.

در ماه فوریه، ملکه از کسانی که تمایلی به دریافت واکسن ندارند، خواست که «به جای خود» به فکر دیگران باشند. او افزود که دریافت واکسن «اصلاً عوارضی برای او نداشته است.»

«وقتی واکسن بزنید، احساس ایمنی می‌کنید. به نظر من بسیار مهم است. و تا آنجا که من تشخیص می‌دهم، واکسن کاملا بی‌ضرر بود. بسیار سریع بود.»

او در یک تماس ویدیویی با مدیران خدمات بهداشتی در بریتانیا، گفت: «واضح است که تصمیم به دریافت واکسن برای آنهایی که هرگز واکسن نزده‌اند، دشوار است. اما آنها باید بیش از خود به فکر دیگران باشند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی