کیت میدلتون در نامه‌ای سرگشاده ماماها را مورد ستایش قرار داد

«شما در آسیب‌پذیرترین لحظه زنان کنار ایشان هستید»

به همراه نامه، کاخ کنزینگتون ۴ عکس نیز از دیدار دوشس از بیمارستان کینگستون منتشر کرده است - KENSINGTON PALACE / AFP

دوشس کمبریج نامه‌ای سرگشاده به ماماهای بریتانیا نوشته و ایشان را به خاطر «کارهای پشت صحنه» برای زنان مورد ستایش قرار داده است.

در پرتو سال بین‌المللی پرستاران و ماماها که سال ۲۰۲۰ خواهد بود، کیت میدلتون متنی طولانی درباره «کار فروتنانه» ماماها نوشته و از سفر اخیر خویش به واحد زایمان بیمارستان کینگستون در ماه نوامبر صحبت کرده است.

این مادر سه کودک نوشت: «شما در آسیب‌پذیرترین لحظات زنان کنار ایشان هستید؛ شما هر روز شاهد قدرت، درد و لذت غیرقابل توصیف ایشان هستید. کار شما معمولا در پشت صحنه و دور از مرکز توجهات است. با این وجود من اخیرا فرصت این را یافتم که شاهد گروه کوچکی از شما از نزدیک باشم و چند روزی را در واحد زایمان بیمارستان کینگستون سپری کردم.»

به همراه نامه، کاخ کنزینگتون ۴ عکس نیز از دیدار دوشس از بیمارستان کینگستون منتشر کرده است. دوشس در آن زمان در بند پس از زایمان بیمارستان حضور داشت و با ماماهای حاضر هم در کلینک بیمارستان و هم در منزل مردم، دیدار کرد.

گرچه کیت افزود این اولین دیدار وی با ماماها نبوده است، ولی این دیدار به او درکی عمیق‌تر از تاثیر فراوان ایشان بر خوشحالی کودک و ایجاد اعتماد به نفس در والدین داده است.

کیت ادامه داد: «حتی پیش از تولد، سلامت جسمی و روانی مادران ما مستقیما در رشد و پروش ما اثر می‌گذارد و تا ۵ سالگی کودک مغز او تا ۹۰ درصد اندازه نهایی خود رشد کرده است. بنابراین نقش شما در آغازین لحظات این دوره اهمیتی بنیادین دارد.»

کیت نامه خود را با نقل قولی از فلورنس نایتینگیل به پایان برد که سال آینده ۲۰۰مین سالگرد تولد وی گرامی داشته می‌شود.

«من موفقیت خویش را مدیون این هستم: هرگز بهانه نیاورده و هیچ وقت بهانه نداشتم.» و با ذکر این نقل قول توضیح داد چرا وی را به یاد ماماهایی می‌اندازد که اخیرا ملاقات کرده است.

«شما به دنبال قدردانی و تشکر به خاطر کارتان نیستید و بی قید و شرط به کار بی‌نظیر خویش ادامه داده و زندگی جدید را به دنیای ما می‌آورید. شما همواره نشان داده‌اید که علی‌رغم مهارت کاری خویش و پیشرفت پزشکی مدرن، این رابطه میان انسان‌ها و کارهای مهربانانه ساده است که بعضی اوقات از همه بیشتر مهم است.»

وی ادامه داد: «پس در آستانه سال جدید می‌خواهم از تمام شما به خاطر کاری که می‌کنید تشکر کنم. واقعا مایه مباهات بود که از شما بیاموزم و مطمئنم در سال‌ها و دهه‌های آینده دوباره با هم دیدار داشته و حتی بیشتر از تک تک شما خواهم آموخت.»

© The Independent

بیشتر از زندگی