نقشه جدید لِگو جهان را به گونه‌ای که هرگز ندیده‌اید ترسیم می‌کند

این بازی به فرد امکان می‌دهد «نظرات و خلاقیتش را با چیدن آجرهای بازی به گونه‌ای که میل دارد، آزادانه بیان کند.»

راهنمای ساختن این نقشه ۶۵ در ۱۰۴ سانتی از نوعی محاسبه برای نشان دادن پستی‌-بلندی‌ها و مشخصات عمق اقیانوس‌ها الهام گرفته است- MICHAL CIZEK / AFP

«لِگوُ» [شرکت تولید اسباب‌بازی دانمارکی] ماه آینده یک بازی «لگو آرت» جدید موسوم به «نقشه جهان» وارد بازار خواهد کرد که به هواداران آن امکان می‌دهد دنیا را از جنبه شخصیت و خواستشان برای سفر، مجسم کنند.

این مجموعه که با ۱۱ هزار و ۶۹۵ قطعه، بزرگترین تولید شرکت لگو است، از نقشه‌گذاری «باتی متریک» ( اندازه‌گیر عمق آب) کف اقیانوس‌ها الهام گرفته است. قرار است این اسباب بازی روز اول ژوئن به مبلغ ۲۴۴.۹۹ دلار (۱۷۷ پوند) وارد بازار شود.

شرکت لگو می‌گوید این نقشه به نوعی طراحی شده است که بازیکنان بتوانند آن را به اشکال مختلف درآورند. بر فرض بازیکن می‌تواند بخش مورد علاقه خود را در جهان در مرکز نقشه قرار دهد، یا آجرهای لگو را به منظور ایجاد الگوها و اشکال مختلف، به گونه‌های متفاوت در کنار هم بگذارد. 

راهنمای ساختن این نقشه ۶۵ در ۱۰۴ سانتی از نوعی محاسبه برای نشان دادن پستی‌-بلندی‌ها و مشخصات عمق اقیانوس‌ها الهام گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما به گفته مقامات موسسه لگو، این بازی همچنین به فرد امکان می‌دهد «نظرات و خلاقیتش را با چیدن آجرهای بازی به گونه‌ای که میل دارد، آزادانه بیان کند.»  صفحات زیرین این نقشه را می‌توان به منظور نشان دادن بخش‌هایی از جهان که مورد علاقه  بازیکن است، به سه گونه مختلف شکل داد. 

بازیکن همچنین می‌تواند پیش از اتمام ساختن نقشه، برای نشانه‌‌گذاری نقاطی که تاکنون از آن دیدن کرده است و اماکنی که در فهرست سفرهای خود دارد، یعنی برای این گونه ایجاد «تغییرات شخصی» در نقشه، از سوزن‌های ساختن آجرها استفاده کنند.

این نقشه با یک نوار صوتی همراه است که بازیکن می‌تواند هنگام ساختن آن، به داستان‌های گردشگرانی گوش کنند که «شنونده را در اشتیاقشان برای اکتشاف غرق می‌کنند.» 

این نقشه را می‌توان پس از تکمیل، با یک قاب سفید و گیره‌هایی که همراه آن می‌آید، به دیوار آویزان کرد.

فیورلا گرُوز، مدیر خلاقیت «لگو آرت»، می‌گوید: «می‌دانیم که هواداران بزرگسال ما عاشق سفرند، اما بیش از یک سال است که نتوانسته‌اند مسافرت کنند. فکر کردیم برای کشف دنیا و در عین حال استراحت در خانه، راه بهتری جز ساختن، دوباره ساختن، برنامه‌ریزی و به‌یاد آوردن خاطرات وجود ندارد. امیدواریم نقشه جهان «لگو آرت» الهام بخش برخی افراد برای ماجراهای نوین باشد و در سایرین هم خاطره سفرهای عالی گذشته را زنده کند.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی