مایک تایسون: قارچ جادویی زندگی‌ام را نجات داد

تایسون که در محله بروکلین نیویورک متولد شده اکنون مروج استفاده از ماری‌جوانا است

مایک تایسون، قهرمان پیشین بوکس جهان - Joe Scarnici/AFP

مایک تایسون می‌گوید قارچ جادویی (مَجیک ماشروم) «زندگی‌ام را نجات داد» و اکنون امیدوار است این مواد روان‌گردان دنیا را عوض کند. 

قهرمان پیشین سنگین‌وزن بوکس جهان می‌گوید بازگشت شخصی و حرفه‌ای او نتیجه مصرف مواد حاوی «سیلوسایبین» و رشد روحی است. 

تایسون در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز در اشاره به مبارزه سال ۱۹۹۷ خود با اواندر هالی فیلد گفت: «همه فکر می‌کردند دیوانه‌ام. من گوش او را با دندان کندم.»

تایسون که در محله بروکلین (نیویورک) متولد شده اکنون مروج استفاده از ماری‌جواناست. او می‌گوید هرگز حالش تا این حد خوب نبوده است.

او افزود: «حتی گفتنش ترسناک است. فکر اینکه کجا بودم ـ تقریبا در حال خودکشی ـ تا اینجا که اکنون هستم. آیا زندگی یک سفر نیست؟ این دارو شگفت‌انگیز است. مردم از این جنبه به آن نگاه نمی‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تایسون که با شرکت دانش زندگی «وِسانا» با بنیان‌گذاری دانیل کارسیلو، بازیکن سابق لیگ ملی هاکی آمریکا شریک شده، می‌گوید به فواید مثبت سیلوسایبین معتقد است.

او افزود: «معتقدم این برای دنیا خوب است. اگر ۱۰ نفر را که از یکدیگر خوششان نمی‌آید در یک اتاق بگذارید و به آنها مواد روان‌گردان بدهید با یکدیگر عکس خواهند گرفت.» 

تایسون گفت: «۱۰ نفر را که از هم خوششان نمی‌آید در یک اتاق بگذارید  و به آنها مشروب الکلی بدهید و آنها یکدیگر را با تیر خواهند زد. این واقعیت است. فلسفه (وسانا) با طرز فکر من هماهنگ بود. آنها می‌خواستند این را با دنیا شریک شوند. این بسیار محدود است، ما این کار را در مراسم کوچک انجام می‌دهیم. (در آن) باید به روی دنیا باز شود.»

رویترز می‌گوید کارشناسان پزشکی که روی سیلوسایبین تحقیق می‌کنند علیه مصرف آن بدون نظارت‌های پزشکی هشدار داده‌اند.

وسانا امیدوار است مجوز اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا را برای استفاده از این ماده در درمان جراحت‌های ناشی از ضربه‌های مغزی دریافت کند.

تایسون در ماه نوامبر در یک مصاف نمایشی در مقابل جونز جونیور قرار گرفت که با نتیجه مساوی به پایان رسید. قرار است تایسون در ماه سپتامبر با لناکس لوئيز مصاف دهد.

رویترز در تدوین این گزارش شرکت داشته است.

© The Independent

بیشتر از ورزش