حماس: ایران به ما پول و موشک می‌دهد

یحیی سنوار گفت، حماس نیاز به کمک مالی ندارد چون به اندازه کافی از ایران پول می‌رسد

یحیی سنوار-Emmanuel DUNAND / AFP

یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس برای چندمین بار به طور علنی و شفاف اعلام کرد که این گروه از ایران پول، موشک و سلاح دریافت می‌کند.

مقامات جهاد اسلامی و حزب‌الله نیز بارها اظهارات مشابهی را مطرح کرده‌اند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اخیرا از ایران برای کمک‌های موشکی تقدیر کرده بود و سخنگوی جهاد اسلامی نیز به طور مشخص از ایران برای موشک‌های بدر-۳، تشکر کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره مشکلات اقتصادی و کمبود‌های موجود در کشور و حتی وضعیت فاجعه‌بار شیوع کرونا در کشور را به نبود منابع مالی و تحریم‌های آمریکا ارتباط می‌دهند.

به گزارش العربیه، سنوار عصر چهارشنبه گفت: «حماس هیچ نیازی به کمک مالی ندارد زیرا که ایران پول و تسلیحات در اختیار این جنبش قرار می‌دهد.»

او در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که حماس و جهاد اسلامی جمعه گذشته پس از ۱۲ روز حمله‌های راکتی بی‌امان به اسرائیل آتش‌بس اعلام کردند. در این مدت هزاران راکت از سوی حماس و جهاد اسلامی شلیک شده و اسرائیل نیز با حمله‌های هوایی به آن پاسخ داد.

العربیه روز سه‌شنبه نیز گزارشی از ایجاد یک واحد ویژه برای توسعه توان نظامی حماس منتشر کرده بود. براساس این گزارش قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس، قبل از مرگ این واحد را تاسیس کرده بود و به طور محرمانه اموالی را برای حماس ارسال می‌کرد.

این گزارش می‌افزاید که گروهی از متخصصان موشکی شامل افرادی از ایران، لبنان و سوریه در توسعه توان موشکی حماس مشارکت داشتند و یک مرکز ارتباط و کارگاه‌های زیرزمینی برای توسعه تسلیحات نیز ایجاد شده بود.

بیشتر از جهان