نتانیاهو: پهپاد سرنگون شده در آسمان اسرائیل، ایرانی بود

در یک مورد مشابه در سال ۲۰۱۸ ، یک پهپاد قبل از اینکه توسط هلی‌کوپتر اسرائیلی سرنگون شود، از سوریه به شمال اسرائیل رفته بود

نتانیاهو ایران را به پشتیبانی نظامی و کمک فنی به گروه‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه متهم کرد - twitter:@IsraeliPM_heb

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در کنفرانس خبری خود با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت که «هواپیمای بدون سرنشین حامل مواد منفجره که اوایل این هفته توسط نیروهای دفاعی اسرائیل سرنگون شد، توسط ایران اعزام شده بود».

مقامات تهران این ادعا را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

به نوشته تایمز اسرائیل، او در این باره گفت: «ایران یک هواپیمای بدون سرنشین مسلح از عراق یا سوریه به اسرائیل فرستاده بود که نیروهای ما در مرز اسرائیل و اردن آن را رهگیری و سرنگون کردند.»

این دومین بار است که اسرائیل ادعا می‌کند ایران پهپادهای مسلح را به آسمان این کشور می‌فرستد. در یک مورد مشابه در سال ۲۰۱۸ ، یک پهپاد قبل از اینکه توسط هلی‌کوپتر اسرائیلی سرنگون شود، از سوریه به شمال اسرائیل رفته بود. در پاسخ، ارتش اسرائیل موجی از حملات را به پایگاه‌های ایران در سوریه آغاز کرد. 

نتانیاهو ایران را به پشتیبانی نظامی و کمک فنی به «گروه‌های تروریستی» در سراسر خاورمیانه از جمله جهاد اسلامی فلسطین که بیشتر بودجه خود را از تهران دریافت می‌کند و همچنین حماس را متهم می‌کند. نتانیاهو در این باره گفت که «ایران اسکلت اصلی که این سازمان‌ها بر روی آن فعالیت می‌کنند را فراهم می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پهپاد ایرانی پیش از سرنگونی توسط واحدهای کنترل هوایی اسرائیل تحت نظارت بود. پس از سرنگونی نیز قطعات این پهپاد توسط نیروهای امنیتی جمع‌آوری شد. 

اسرائیل با هدف جلوگیری از فعالیت ایران و شبه نظامیان متحد آن از جمله حزب‌الله لبنان، بیش از یک سال است که مواضع ایران در سوریه را بمباران می‌کند تا از ایجاد پایگاه‌های نظامی و همچنین انتقال سلاح‌های پیشرفته از ایران به حزب‌الله، جلوگیری کند.

طی روزهای اخیر و در همبستگی با فلسطینیان، حملاتی به مرزهای دیگر اسرائیل انجام گرفته است. حداقل چهار موشک از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده است که یکی از آنها توسط سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین رهگیری و دیگری به زمین خالی در شهر شوفرام اصابت کرد. دو فروند دیگر نیز در دریا فرود آمدند.