«نیاز به تزریق مجدد واکسن کرونا» یک سال پس از دریافت دوز اول

این واکسن مثل واکسن سرخک نیست که برای کل عمر مردم را علیه ویروس کرونا ایمن ‌کند

دکتر فائوچی توضیح داد که «برداشت عمومی» از مقررات جدید فدرال راجع به ماسک زدن «اشتباه» بوده است-POOL  /GETTY IMAGES VIA AFP

با ادامه روند تزریق نخستین دوز واکسن کووید‌- ۱۹ به مردم آمریکا و سایر نقاط جهان، روز چهارشنبه دکتر آنتونی فائوچی گفت احتمالا مردم «تا یک سال پس از» تزریق اولین دوز واکسن، به واکسن تقویتی نیاز خواهند داشت.

این مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در امور پزشکی، در مراسمی گفت: «تقریبا مطمئنم که حدود یک سال پس از تزریق اولین دوز واکسن باید واکسن تقویتی هم بزنیم زیرا این واکسن عموما مثل واکسن سرخک نیست که برای کل عمر مردم را علیه ویروس کرونا ایمن ‌کند.»

به دلیل نبودن داده‌های تحقیقاتی، همچنان معلوم نیست دوز سوم تقویتی دقیقا چه موقعی تزریق خواهد شد.

آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر، گفت شاید بین هشت تا ۱۲ ماه دیگر به دوز سوم تقویتی نیاز داشته باشیم. آقای بورلا گفت: «به نظرم تا یکی دو ماه دیگر داده‌های کافی خواهیم داشت و خواهیم توانست با قطعیت علمی بیشتری در این باره صحبت کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها، تاکنون دست‌کم ۳۷.۸ درصد جمعیت آمریکا به طور کامل واکسن زده‌اند. حدود ۴۷.۹ درصد مردم این کشور دست‌کم یک دوز واکسن کووید را تزریق کرده‌اند. ایالات متحده همچنان وخیم‌ترین وضعیت همه‌گیری کرونا را در میان کشورهای جهان دارد.

به گفته واکسن‌سازان، بررسی‌ها نشان می‌دهد این واکسن‌ها شش ماه در برابر این ویروس جدید به طور کامل از بدن حفاظت می‌کند اما برای یک سال کافی نیست. متخصصان همچنین با ردیابی انواع جدید ویروس در پی کشف اثر آنها بر واکسن و ایمنی افراد هستند.

دکتر فائوچی توضیح داد که «برداشت عمومی» از مقررات جدید فدرال راجع به ماسک زدن «اشتباه» بوده است. وی گفت مردم به اشتباه خیال می‌کنند واکسن زدن به معنای رفع اجبار ماسک زدن برای همه است. ولی این یعنی کسانی که واکسن زده‌اند چه بیرون از خانه و چه درون خیالشان می‌تواند از ایمنی‌شان راحت باشد.»

مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها روز پنجشنبه دستورالعمل‌های اجبار ماسک زدن را روزآوری و اعلام کرد آمریکایی‌هایی که کامل واکسن زده‌اند لازم نیست در محیط‌های داخلی و فضاهای باز ماسک بزنند و فقط درمانگاه‌ها، سرپناه‌های افراد بی‌خانمان، زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مستثنی است.

دکتر فائوچی گفت نیازی به واکسن تقویتی مخصوص انواع جدید ویروس نیست. او گفت «به‌جای اینکه به دنبال ساخت واکسن برای تک‌تک انواع ویروس و تولید واکسن تقویتی مخصوص هر یک باشیم، احتمالا فقط لازم باشد واکسن اصلی علیه مخرب‌ترین ویروس [نوع اصلی] را تقویت کنیم تا در نهایت بدن بتواند واکنش مناسبی نشان دهد و دیگر نگران انواع دیگر ویروس نباشیم.»

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت کودکان آمریکایی نیز احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۱ یا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ واکسن خواهند زد.

پس از آنکه فایزر اعلام کرد واکسن‌اش ۱۰۰ درصد برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال موثر است، ایالات متحده مجوز تزریق آن به نوجوانان این گروه سنی را صادر کرد.

در کمتر از یک هفته از صدور این مجوز، بیش از ۶۰۰ هزار کودک در گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله واکسن زده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان