تساوی یونایتد مقابل فولهام و تثبیت نایب‌قهرمانی در لیگ جزیره

دو بازیکن مسلمان یونایتد یعنی پوگبا و اکسل توانزبه، با در دست گرفتن پرچم فلسطین، حمایت خود را از مردم این کشور در شرایط موجود نشان دادند

به نمایش در آمدن پرچم فلسطین توسط پوگبا و توانزبه - Laurence Griffiths / POOL / AFP

در حالی که تنها دو هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر انگلستان باقی مانده است، تیم فوتبال یونایتد همچون چند سال اخیر، در کسب عنوان قهرمانی این فصل از رقابت‌ها ناکام ماند و تیم همشهری‌اش منچسترسیتی، چهار هفته مانده به پایان مسابقات لیگ، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

البته تصاحب جایگاه دوم هم در این فصل از رقابت‌ها برای یونایتد و سولسشر، سرمربی این تیم، بسیار باارزش بود و او معتقد است که با توجه به مشکلات موجود در این فصل از رقابت‌ها، آن‌ها فراتر از حد ممکن ظاهر شدند و چه بسا با کمی شانس می‌توانستند تا روزهای پایانی مدعی کسب عنوان قهرمانی هم باشند.

تیم یونایتد در مسابقه هفته سی‌وهفتم در ورزشگاه اولدترافورد، میزبان فولهام، تیم تازه سقوط کرده به لیگ پایین‌تر بود و به نظر می‌رسید کار نسبتا ساده‌ای پیش روی آن‌ها باشد. خبر خوش برای طرفداران فوتبال درانگلستان به خصوص هواداران پرشور یونایتد، بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها در دو هفته پایانی، هرچند با ظرفیت محدود بود. پس از حدود یک سال و نیم، این ورزشگاه دوباره شاهد حضور عده زیادی از تماشاگران متعصب این تیم بود که فضای برگزاری مسابقه را تغییر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم یونایتد نیز با توجه به این موضوع در نیمه نخست کار را بسیار خوب آغاز کرد و تصمیم داشت تا در همان نیمه نخست، کار فولهام را یکسره کند. آن‌ها خیلی زود و در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی به گل رسیدند. شروع هوشمندانه بازی از داوید دخیا، دروازه‌بان یونایتد و پاس دیدنی و فوق‌العاده برونو فرناندز به ادیسون کاوانی، او را در یک موقعیت عالی قرار داد و با توجه به این که دروازه‌بان تیم میهمان از دروازه فاصله گرفته بود، او توانست با یک ضربه استثنایی و چیپ به شکل ضرباتی که سابق بر این در یونایتد از دیوید بکهام و اریک کاتونا سراغ داریم، دروازه فولهام را باز کند و خوشحالی را در ورزشگاه و بین تماشاگران حاضر به وجود آورد.

در ادامه نیمه نخست، کاوانی و فرناندز بارها موقعیت‌هایی برای یونایتد به وجود آورند اما هیچ یک به دروازه تیم میهمان راه پیدا نکرد. در نیمه دوم، بازهم بازی در اختیار یونایتد بود اما روز بد گرینوود تمامی نداشت و نمی‌توانست از موقعیت‌های به دست آمده به خوبی استفاده کند. با آمدن راشفورد در اواسط نیمه دوم، فشار حملات یونایتد بیشتر شد. شاید بتوان گفت مهمترین موقعیت یونایتد در نیمه دوم، ضربه ایستگاهی فرناندز بود که با واکنش خوب دروازه‌بان فولهام مواجه شد و یونایتد را از رسیدن به گل دوم باز داشت؛ اما از دست دادن این موقعیت‌ها به ضرر یونایتد تمام شد چرا که در نهایت فولهام موفق شد روی یک موقعیت و ضعف خط دفاعی یونایتد، به گل برسد و بازی را به تساوی بکشد و یک امتیاز شیرین را از این بازی حساس به دست آورد.

این تساوی می‌توانست برای یونایتد  دردسرساز شود چرا که در صورت پیروزی لستر مقابل چلسی، آن‌ها جایگاه دومی خود را از دست می‌دادند؛ اما چلسی هم با غلبه بر لستر توانست علاوه بر انتقام فینال جام حذفی، خود را به رده سوم جدول برساند و به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار باشد.

بدین ترتیب، یونایتد با این تساوی این فصل را با عنوان نایب‌قهرمانی به پایان خواهد رساند. در ابتدای مسابقه، برونو فرناندز که در این فصل از رقابت‌ها ۲۸ گل برای یونایتد به ثمر رسانده است، از نگاه هواداران به عنوان بهترین بازیکن این تیم در این فصل انتخاب شد. او در فصل گذشته نیز به این عنوان رسیده بود. در لیگ برتر انگلستان، این تعداد گل برای یک هافبک، رکورد محسوب می‌شود و او با این تعداد گل توانست رکورد فرانک لمپارد را که ۲۷ گل به ثمر رسانده بود، پشت سر بگذارد.

 از نکات جالب دیگر در این مسابقه، باز هم حضور طرفداران معترض یونایتد به مالکان امریکایی باشگاه بود که با در دست داشتن پلاکارد و پرچم‌هایی به رنگ زرد و سبز که روی آن‌ها کلمه «گلیزر بیرون» نقش بسته بود، به حمایت از یونایتد پرداختند. اما اتفاق جنجالی در انتهای مسابقه رخ داد؛ جایی که دو بازیکن مسلمان یونایتد یعنی پوگبا و اکسل توانزبه، با در دست گرفتن پرچم فلسطین، حمایت خود را از مردم این کشور در شرایط موجود نشان دادند و توقف جنگ و حملات اسرائیل به این کشور را خواستار شدند.

بیشتر از فوتبال