کیف دستی ملکه چه رازهایی در دل دارد؟

اینکه چه چیزهایی در این کیف محبوب نگه داشته می‌شود، در هاله‌ای از ابهام است

از این کیف برای ارسال پیام‌های مخفی به کارمندان ملکه هم استفاده می‌شود-Alastair Grant / POOL / AFP

یک کیف دستی کلاسیک سیاه‌رنگ، پای ثابت هر لباسی است که ملکه الیزابت به تن می‌کند و یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین وسائل جانبی او است. او به ندرت بدون یکی از این کیف‌ها دیده می‌شود و آن را همه جا چه فضاهای داخلی و چه فضای آزاد با خود حمل می‌کند.

کیف محبوب او که دسته‌ای در بالا دارد، ساخت لانر است؛ نشانی تجاری متعلق به یک شرکت بریتانیایی لوکس که در کار تولید کیف‌های دستی و محصولات چرمی کوچک است. به گزارش نشریه «تاون اند کانتری»، ظاهرا ملکه بیش از ۲۰۰ کیف لانر دارد و مدل‌های محبوب او «کیف چرم مشکی سلطنتی، مدل چرم سیاه انحصاری تراویاتا و یک مدل اختصاصی دیگر به نام سومین رسم است».

اما این که دقیقا چه چیزهایی در این کیف محبوب نگه داشته می‌شود، در هاله‌ای از ابهام است. به سختی می‌توان تصور کرد که ملکه هم نیاز داشته باشد کیف پول، دسته کلید و گوشی تلفن همراهش را با خود حمل کند؛ چه برسد به سایر چیزهایی که معمولا در کیف‌های دستی پیدا می‌شوند مثل پول خرد و بسته دستمال کاغذی.

اما این کیف دستی فقط بخشی از پوشاک و مد نیست. ما به رازهایی که کیف دستی ملکه با خود دارد، نگاهی نزدیکتر داشته‌ایم:

ملکه در کیفش چه چیزهایی می‌گذارد؟

یک نفر ممکن است واقعا از آنچه ملکه در کیف خود حمل می‌کند شگفت‌زده شود. به گفته فیل دمپیر، نویسنده کتاب «در کیف دستی ملکه چیست: و سایر رازهای سلطنتی»، ملکه همه جور چیزی در کیفش دارد؛ از جمله جایزه برای سگ‌ها.

آقای دمپیر در سال ۲۰۱۶ به مجله «هلو!» گفت که در کیف ملکه، «پاداشی کوچک برای کرگی‌های (نژاد سگ‌های ملکه) محبوبش، گهگاه جدولی که پیشخدمت از روزنامه جدا کرده برای سپری کردن زمان، چاقویی جیبی، دفترچه خاطرات و دوربینی کوچک» پیدا می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که ملکه با این دوربین از «روسای جمهوری که به ملاقات او می‌آیند و سایر مهمان‌های ویژه خود عکس می‌گیرد»؛ این در حالی است که چاقوی جیبی، بیشتر «یادآور دورانی است که او به عنوان راهنمای دختران فعالیت می‌کرد».

در یک عکس هم که ملکه در حال بیرون آوردن عینک از کیفش است، نمایی نادر از داخل کیف دیده می‌شود. به گزارش منابع متعدد، در این کیف، قرص‌های نعنایی، یک خودنویس، «جعبه فلزی لوازم آرایش» که ظاهرا از طرف شاهزاده فیلیپ به او هدیه شده و همچنین «نشانه‌های خوش‌شانسی از جمله مجسمه‌های کوچک سگ و اسب، زین و شلاق اسب‌سواری برنجی ... و تعدادی عکس‌های خانوادگی» هم وجود دارد.

سالی بدل اسمیت، زندگینامه‌نویس خاندان سلطنتی که نویسنده کتاب «ملکه الیزابت: بانوی پشت تاج و تخت» است، نیز ادعا کرده است که این کیف یک قلاب سیار دارد که می‌توان با استفاده از آن، کیف را زیر میز آویزان کرد و اقلام معمولی نظیر آینه و رژ لب هم در آن یافت می‌شود.

پیش‌تر دیده شده که ملکه در اماکن عمومی رژ لب خود را از کیفش درآورده و استفاده کرده است.

او همچنین گفت که ملکه همیشه اسکناسی پنج پوندی با خود دارد تا هنگام جمع‌آوری هدایای مالی برای کلیسا در یکشنبه‌ها، کمک کند. به گفته خانم اسمیت، ملکه گاهی کمک خود را به ۱۰ پوند افزایش می‌دهد که این بیشترین مقداری است که او اهدا خواهد کرد.

با این وجود ملکه چیزهایی ضروری مانند دستکش اضافه، سوزن و نخ و سنجاق قفلی با خود ندارد. به گفته خانم اسمیت، به جای ملکه، دستیاران خانم او این اقلام را برایش حمل می‌کنند.

کیف‌های او را چه کسی طراحی می‌کند؟

بنا بر اعلام  وب‌سایت لانر، این شرکت از سال ۱۹۶۸ برای ملکه کیف دستی تهیه می‌کرده است که یعنی به خوبی می‌تواند اطلاعاتی درباره جزئیات آن‌ها داشته باشد. جرالد بودمر، مدیرعامل لانر، در سال ۲۰۱۸ گفت که ملکه الیزابت همیشه کیف دستی با خود دارد چون «بدون داشتن کیف دستی احساس نمی‌کند ترکیب پوشش او تمام و کمال است.»

آقای بودمر در همان مصاحبه افزوده است که این امر فراتر از تکمیل مجموعه پوشاک او است و ملکه درباره آنچه درباره کیفش دوست دارد یا ندارد، بسیار دقیق است. او گفت: «اگر ملکه از چیزی که برایش ساخته‌ایم خوشش نیاید، از آن استفاده نخواهد کرد. او دقیقا می‌داند چه می‌خواهد.»

علامت‌های مخفی

بر اساس برخی گزارش‌ها، از این کیف برای ارسال پیام‌های مخفی به کارمندان ملکه هم استفاده می‌شود. به گزارش تلگراف، اگر ملکه کیف خود را هنگام شام روی میز قرار دهد کارمندان این پیام را دریافت می‌کنند که او می‌خواهد این مراسم ظرف پنج دقیقه آینده تمام شود.

اگر او کیفش را روی زمین بگذارد، یعنی از مکالمه‌ای که در جریان است لذت نمی‌برد و می‌خواهد یکی از دستیاران زن، او را از آن مخمصه نجات دهد.

© The Independent

بیشتر از زندگی