حمایت وزیر دفاع آمریکا از تلاش‌ها برای توقف درگیری اسرائیل و حماس

حملات هوایی ارتش اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه، ممکن است به عنوان «جنایت جنگی» تلقی شود

اسرائیل می‌گوید برای پیشگیری از کشته شدن غیرنظامیان، هر آنچه بتواند، انجام می‌دهدMAHMUD HAMS / AFP

وزیر دفاع ایالات‌متحده روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود، از تلاش‌های بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها بین نیروهای ارتش اسرائیل و گروه اسلامگرای حماس در غزه، حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، گفته است که لوید آستین در این گفت‌وگو ضمن تاکید دوباره بر حمایت خدشه‌ناپذیر آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود و محافظت از شهروندانش، از کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه اسرائیلی و فلسطینی در درگیری‌های چند روز گذشته، ابراز تاسف کرده است.

به گفته جان کربی، وزیر دفاع ایالات متحده از کاهش تنش‌ها و بازگرداندن آرامش به منطقه حمایت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و عبدالله دوم، پادشاه اردن، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس ویدیویی آخرین تحولات مربوط به خاورمیانه، از جمله جنگ حماس و اسرائیل را  بررسی کردند.

رویترز به نقل از سخنگوی صدراعظم آلمان خبر می‌دهد که طرفین توافق کردند از«ابتکارهای بین‌المللی برای برقراری سریع آتش‌بس برای ایجاد شرایطی که مذاکرات دیپلماتیک ازسر گرفته شود،» حمایت کنند.

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، از آغاز درگیری‌ها در دوشنبه هفته گذشته تاکنون، حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه، تخریب کامل یا آسیب شدید به حدود ۴۵۰ ساختمان و آوارگی بیش از ۵۲ هزار فلسطینی را در پی داشته است.

ینس لارکه، سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در ژنو، گفته است که ۱۳۲ ساختمان در غزه بر اثر حملات اسرائیلی‌ها به‌طور کامل تخریب شده و ۳۱۶ ساختمان دیگر از جمله شش بیمارستان و ۹ درمانگاه، به شدت آسیب دیده‌اند.

به گزارش روزنامه الشرق الأوسط، سازمان عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای در همین ارتباط اعلام کرده است که حملات هوایی ارتش اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه، ممکن است به عنوان «جنایت جنگی» تلقی شود.

اسرائیل می‌گوید حماس از مناطق غیرنظامی برای حمله به اسرائیل استفاده می‌کند و ارتش این کشور تنها به «اهداف مشروع نظامی» حمله کرده است و برای پیشگیری از کشته شدن غیرنظامیان، هر آنچه بتواند، انجام می‌دهد.