آمریکا مانع تصویب بیانیه شورای امنیت درباره غزه شد

سخنگوی کاخ سفید: فعالیت دیپلماتیک پشت پرده در جریان است

روز دوشنبه گروهی از سناتورهای دموکرات خواستار آتش‌بس «برای جلوگیری از مرگ بیشتر و تشدید فراتر خشونت» شدند- Bashar TALEB / AFP

آمریکا برای سومین بار در یک هفته مانع صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره درگیری اسرائیل و فلسطینیان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های سازمان ملل، چین، تونس و نروژ بیانیه‌ای در این زمینه تهیه کرده‌ بودند با عنوان «توقف خشونت و احترام به قانون انساندوستانه بین‌المللی، از جمله محافظت از غیرنظامیان و به‌خصوص کودکان.»

این بیانیه قرار بود روز دوشنبه از سوی پانزده عضو شورای امنیت تصویب شود، اما ایالات متحده گفت که نمی‌تواند از چنین اظهاراتی حمایت کند.

شواری امنیت روز یکشنبه پس از آن که آمریکا – متحد اصلی اسرائیل – جلسه برنامه‌ریزی شده برای روز جمعه را به تعویق انداخت، تشکیل جلسه داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، روز دوشنبه در نشستی خبری از رویکرد دولت جو بایدن به درگیری اخیر دفاع کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، کاخ سفید از سوی برخی از اعضای حزب دموکرات زیر فشار است تا خواهان آتش‌بس شود. روز دوشنبه گروهی از سناتورهای دموکرات خواستار آتش‌بس «برای جلوگیری از مرگ بیشتر و تشدید فراتر خشونت» شدند.

خانم ساکی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا هنوز خواهان آتش‌بس نشده، گفت که فعالیت دیپلماتیک پشت پرده در جریان است.

او گفت: «ما می‌خواهیم بتوانیم به پایان گرفتن خشونت کمک کنیم و از تشدید بحران بکاهیم. روش کار ما از طریق دیپلماسی بی‌سروصدا و فشرده است، و تصورمان این است که از این راه می‌توانیم به موثرترین شکل عمل کنیم.»