ترامپ همواره مشغول کارزار انتخاباتی است

فیلم بازدید رئیس‌جمهور از ال‌پاسو بیشتر تبلیغاتی بود تا ابراز همدردی با بازماندگان

Flotus/Twitter

تقریبا نزدیک وقت نهار روز چهارشنبه بود که مدیر شبکه اجتماعی ترامپ، پیامی را در توییتر منتشر کرد.

دن اسکاوینو در مورد بازدید رئیس جمهوری از بیمارستان دیتونز ولی میامی، که در آنجا رئیس جمهوری با مجروحان یکی از دو حادثه تیراندازی اخیر و تیم پزشکی آنان ملاقات کرد، نوشت: «در داخل بیمارستان با رئیس جمهوری مثل یک ستاره راک رفتار شد، که تمام آن هم بر روی ویدئو ضبط شده است.» «همه آنها عاشق دیدار با رئیس جمهوری بزرگ‌شان بودند».

توئیت اسکاوینو با پاسخی تند و سریع روبه‌رو شد. اشلی پارکر، گزارشگر کاخ سفیدِ واشنگتن پست، توییت کرد: "به عنوان عضو مطبوعاتیِ مسافرت امروز کاخ سفید، به هیچ عنوان نمی‌توانم صحت این موضوع را تایید کنیم، چون ما اجازه مشاهده عینی هیچ چیزی را نداشتیم».

در جریان دیدار رئیس جمهوری از یونیورسیتی مدیکال در الپاسو، خبرنگاران را از محل دیدار دور نگهداشتند. اما به‌واسطه ویدیویی که یکی از حضار پست کرد، می‌دانیم که رئیس جمهوری در مورد تعداد مردمی که در گردهمایی او در ماه فوریه در شهر  گرد هم آمده بودند، لاف زده و بتو اوروک دموکرات را به سخره گرفته است. او به تیم پزشکی لاف زد: «جمعیت قابل ملاحظه‌ای بود». « و سپس شما این بتوی دیوانه را دیدید. بتو ۴۰۰ نفر را در یک محوطه پارکینگ جمع کرده بود».

کاخ سفید با انتشار نسخه ویدیویی حرفه‌ای خود از آن دو بازدید ماجرا را تلخ‌تر کرد. این فیلم نشان می‌دهد که مردم در حال عکس‌برداری از او با تلفن‌های همراه‌شان هستند، همگی لبخند بر لب دارند، و ملانیا و شوهرش ظاهری نگران و در حال همدردی نشان می‌دهند. موسیقی زهی تکان‌دهنده‌ای هم برای ایجاد یک فضای هالیوودی، روی فیلم سوار کرده‌اند. 

گلن کسلر، خبرنگار دیگری از واشنگتن پست، توییت کرد: «اجازه مشاهده هیچ‌یک از این موارد به خبرنگاران داده نشد». «خوب، الان آمریکایی‌ها با یک فیلم تبلیغاتی روبه‌روشده اند».

بحث برانگیزترین آنها عکسی است که توسط بانوی اول منتشر شده است و ترامپ را با شصت‌ رو به بالا، در حالی‌که ملانیا نوزادی را که در حمله شنبه گذشته یتیم شده است در بغل دارد، نشان می‌دهد. کودک از بیمارستان مرخص شده بود، اما طبق الگوی ویدیوهای تبلیغاتی کره شمالی، او را دوباره به بیمارستان بازگرداندند.

هشت بیمار بستری در بیمارستان حاضر به ملاقات با ترامپ نشدند، اگرچه عمو و عمه آن پسر، پاول، از ملاقات با ترامپ اظهار خشنودی کردند و گفتند که والدین آن کودک از طرفداران ترامپ بوده‌اند. (ایندیپندنت هم همراه با بقیه رسانه‌ها، مجبور شد در زمان وقوع همه این اتفاقات، چند خیابان دورتر از بیمارستان، در محدوده‌ای که توسط نیروهای پلیس مجهز به باتون و سپر ضد شورش تعیین شده بود، باقی بماند)

نباید از کج‌فهمی یا بی‌احساسی ترامپ در حین دو بازدیدش از این دو شهر تعجب کنیم. در یکی از آن‌ها، ال‌پاسو، مردم با تظاهرات اعتراضی بزرگ و شورانگیزی، به ترامپ گفتند از آن شهر خارج شود. و حواس‌مان هم نباید از آن، یا از پوزخند ترامپ در حالی‌که ملانیا که آن کودک را در آغوش گرفته، پرت شود. ترامپ همیشه منتظر فرصتی برای ژست گرفتن در مراسم عکس‌ برداری است. او همیشه مشغول کارزار انتتخاباتی است.

هم‌چنان که آمریکا با سرعت در حال پشت سر گذاردن این دو کشتار در ال‌پاسو و دیتون است، مهم است که این ‌دو واقعه به خاطر سپرده شوند.

رئیس جمهوری در ال‌پاسو با استقبال گرمی مواجه نشد، زیرا چندین هزار نفر در آنجا معتقدند، ادبیات  نژاد‌پرستانه او باعث تشدید تعصبات خشونت‌آمیزی شده است که نتیجه آن، قتل ۲۲ نفر بر اثر تیراندازی یک جوان سفیدپوست است که گمان می‌رود هدفش، کشتن افرادی با ریشه‌های قومی لاتین بوده است.

نکته دیگر این است که ترامپ و گفتار و کردار او در مورد مهاجران و کنترل سلاح، در بازه زمانی فعلی تا انتخابات آتی، تغییر نخواهد کرد.

در حقیقت او امیدوار است که موضع صریحش در مورد مهاجران، نسبت دادن «مهاجر» به واژه‌هایی چون «متجاوز» و «مجرم»، قانون ظالمانه جدا کردن عمدی اعضای خانواده‌ها، و تلاشش برای ربط دادن قوانین اسلحه به اصلاح قوانین مهاجرت، به پیروزی مجدد او در انتخابات بینجامد. آماده فیلم‌های تبلیغاتی بیشتری باشید.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/voices

این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه