تاج یورو ویژن ۲۰۲۱ بر سر چه کسی خواهد نشست؟

رده‌بندی آهنگ‌ها بر اساس بیشترین بخت برنده شدن

مسابقات نیمه‌نهایی یورو ویژن از ۱۸ تا ۲۰ مه برگزار می‌شود - SEM VAN DER WAL /AFP

هفته یورو ویژن فرا رسید! هم‌اکنون در روتردام هواداران گرد هم آمده‌ و شرکت‌کننده‌ها مشغول تمرین‌اند. قرار است مسابقات نیمه‌نهایی ۱۸ تا ۲۰ ماه مه برگزار شود.

مانند هر سال، چند آهنگ محبوب از ایتالیا و ایسلند برای بردن جایزه امسال بیشترین بخت را دارند. بیایید با هم به بخت‌های نخست این مسابقات نگاهی بیندازیم:

۱-ایتالیا

نماهنگ ۴۲ ثانیه‌ای گروه ایتالیایی «مانسکین» (مهتاب) روز ۱۵ مه منتشر شد و تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار بازدید داشته است. همین خود نشان‌دهنده پرطرفدار بودن این گروه فوق‌العاده است. ترانه آن‌ها با عنوان «خاموش و خوب»، یک ترانه راک با اکتان‌های بالا (قدرتمند) است که آوای غرش‌مانند خواننده اصلی گروه «دامانیو داوید» در آن جلوه‌گر است. این گروه پیش از شرکت در یورو ویژن، در کشور خود، ایتالیا، نیز با اولین تک‌آهنگشان که در سال ۲۰۱۷ با عنوان «منتخب» منتشر شد، خوش درخشیدند. اولین آلبوم این گروه موسوم به «رقص زندگی» یک سال بعد منتشر و در ایتالیا پرفروش‌ترین شد. نماهنگ رسمی این گروه برای شرکت در یورو ویژن، در یوتیوب تاکنون ۲۱ میلیون بازدید داشته است (که نصفشان خود من بوده‌ام). آخرین بار «محمود» از ایتالیا در سال ۲۰۱۸ با ترانه «سولدی» به بردن این جایزه بسیار نزدیک شد و اگر ایتالیا امسال جایزه را به خانه ببرد، فوق‌العاده است.

۲- فرانسه

نماینده فرانسه در مسابقات امسال باربارا پراوی با ترانه ملایم «همینه!» (Voila) است که برخی مضامین کمتر بیان‌شده جیمز باند را تداعی می‌کند. در این ترانه صدای محزون ویولن و صدای اثرگذار و پراشتیاق پراوی را می‌شنویم؛ انگار ریتم چرخ‌وفلکی (کاروزل) و اجرای پرشور پراوی، هر دو مستقیما به یکی از مشهورترین خوانندگان فرانسه یعنی ادیت پیاف، اشاره می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۳- مالت

گروه درخشان «دستینی» به نمایندگی از مالت و با ترانه قدرت‌بخش «دارم می‌شکنم» در مسابقات ترانه یورو ویژن امسال شرکت کرده است. ملودی جذاب و سنتی این ترانه با شیپور نواخته شده است (شاید موسیقی‌بازها چنین ملودی‌هایی را از ترانه‌های موفق و پرفروشی مانند جیسون درولو و فیفت هارمونی به یاد داشته باشند) که ممکن است باب طبع داورهای مسابقه باشد. نماهنگ «دارم می‌شکنم» جلوه‌های بصری جذابی هم دارد که اگر در اجرای زنده هم بتوانند آن‌ را اجرا کند، مالت بخت برنده شدن خواهد داشت.

۴- سوئیس

سوئیسی‌ها نیز با یک نماینده «اشک در آر» واقعی یا «جون تیرز» (Gjon’s Tears) در این مسابقات شرکت دارند. این خواننده و آهنگساز ۲۲ ساله قرار بود در مسابقات ۲۰۲۰ شرکت کند اما وقوع همه‌گیری مانع از آن شد. او حالا با ترانه بسیار تاثیرگذارش به نام «کل جهان»، بار دیگر فرصتی برای جلب نظر داوران و اجرای زنده در برابر مخاطبان به دست آورده است.

۵- ایسلند

آن‌ها برگشته‌اند! بسیاری معتقد بودند که در مسابقات یورو‌ ویژن ۲۰۲۰، دادی و گاگناماگنید بیشترین بخت برنده شدن را داشتند و به دلیل محبوبیت بسیار زیاد ترانه و رقص «بیندیش» معروف شده بودند؛ از همین رو وقتی مسابقات به علت همه‌گیری لغو شد، هواداران این گروه خیلی دمغ شدند.

خوشبختانه این گروه ایسلندی با کار پرطرفدار دیگری به اسم «۱۰ سال» در مسابقات امسال حاضرند و این کار تلفیقی از همسرایی کودکان و رقص‌های جدید و باب طبع امروز است. مطمئنا دادی و گاگناماگنید بخت‌ زیادی دارند که با حرکات موزون‌ خود، دوباره در دل داوران جایی برای خود باز کنند.

اگر در مورد بریتانیا کنجکاوید، در حال حاضر جیمز نیومن با ترانه «اخگران» از آخر، اول است.

بر اساس آخرین رده‌بندی تارنمای شرط بندی لدبروکز، فهرست پیشتازان و برندگان احتمالی، به قرار زیر است:

ایتالیا ۹/۴
فرانسه ۳/۱
مالت ۱۱/۲
ایسلند ۷/۱
قبرس ۹/۱
بلغارستان ۹/۱
سوئیس ۱۶/۱

مسابقات نیمه‌نهایی یورو ویژن از ۱۸ تا ۲۰ مه برگزار می‌شود و زمان مسابقه بزرگ نهایی و فینال این رقابت‌ها، روز شنبه ۲۲ مه است.

© The Independent

بیشتر از موسیقی