روحانی: من و مسئولان سطح بالای کشور هنوز واکسن نزده‌ایم

این در حالی است که بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی بالای ۸۰ سال دارند و مشمول دریافت واکسن می‌شوند

حسن روحانی امروز، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت :«من با صداقت به مردم عرض می‌کنم بنده هم که رئیس‌جمهوری هستم هنوز واکسن نزدم. ما هم در دولت عین خود مردم بر اساس سن واکسن تزریق می‌کنیم.»

او در ادامه مدعی شد:« من مسئول سطح بالایی را نمی‌شناسم که خارج از سند واکسیناسیون واکسن زده باشد.»

در همین رابطه پیش‌تر، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ایران به رسانه‌ها گفته بود واکسیناسیون مطابق دستورالعمل انجام‌شده و تاکنون هیچ مسئولی واکسن نزده است.

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی در ایران، کادر درمان در اولویت اول تزریق واکسن هستند به‌خصوص آن‌هایی که در بیمارستان‌ها در بخش‌های کرونا حضور دارند.

همین‌طور افراد بالای ۶۵ سال، کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و کسانی که در آسایشگاه‌ها هستند در اولویت دریافت واکسن هستند.

با توجه به دستورالعمل مورد اشاره آقای واعظی و با در نظر گرفتن سن و سال بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی، در حال حاضر بسیاری از آن‌ها طبق اولویت‌بندی سنی، دارای شرایط دریافت واکسن هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنان اخیر حسن روحانی در حالی مطرح می‌شود که از مدت‌ها قبل افکارعمومی نسبت به عملکرد واکسیناسیون عمومی انتقاد دارند. از سوی دیگر، بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی بالای ۸۰ سال دارند و مشمول دریافت واکسن می‌شوند. سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در حال حاضر هشتاد و یک‌ساله است. احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، ۹۴ سال دارد. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز ۷۱ ساله است.

همچنین، نحوه برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌های علی خامنه‌ای به‌وضوح نشان می‌دهد که از یک زمانی به بعد، او بیشتر در مجامع عمومی حضور پیدا کرده و دیگر به‌صورت مجازی سخنرانی نکرده است. این نشان می‌دهد که گویا نگرانی‌های او از احتمال انتقال ویروس کووید -۱۹ کاهش‌یافته است.

این در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز جمعه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۹، گفت که به واکسن تولید ایران اعتقاد و اعتماد دارد و به مسئولان کشور دستور داده که ورود واکسن کرونای تولیدی آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است.

او همچنین گفت که به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اعتماد ندارد و فکر می‌کند که آن‌ها می‌خواهند واکسن خود را روی ملت‌های دیگر امتحان کنند.

نه‌تنها مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی متهم به استفاده از رانت در واکسن زدن هستند، بلکه حتی در سطوح پایین‌تر نیز این موضوع رخ داده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، اخیراً چندین نفر از مسئولان شهرداری به طور غیرقانونی سهمیه واکسن پاکبانان را به خود تزریق کرده‌اند. این مسئله در شهرهای دیگر نیز رخ داده است.