۵۰۰ هزار دلار جایزه برای بهسازی طرح ماسک کرونا

دولت بایدن می‌خواهد ساخت ماسک‌های جدید، کارآمد و راحت را تشویق کند

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا- Official White House Photo by Adam Schultz

دولت بایدن برای طراحی بهترین ماسک‌های صورت، یک مسابقه عمومی به راه انداخته است.

در این طرح که روز چهارشنبه اعلام شد، به هر کسی که بتواند نوع جدیدی از ماسک‌ صورت که از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند، ابداع کند، ۵۰۰ هزار دلار (۳۶۱ هزار پوند) پول نقد داده می‌شود.

نیکی براتچر-بومن، معاون وزیر بهداشت آمریکا در امور آمادگی و پاسخگویی، در اطلاعیه‌ای گفت که هدف از این مسابقه، تولید ماسک‌های بهتر از نظر کارایی و راحتی است.

او تصریح کرد که پوشش‌های صورت برای برخی مردم آزاردهنده است و سبب می‌شود که تعداد زیادی از آن‌ها، قوانین ایالتی را رعایت نکنند.

این مسابقه که «چالش نوآوری ماسک» نامگذاری شده است، در پی انتقاد‌های اخیر از تعدادی ایالت‌ها بابت لغو قانون استفاده از ماسک صورت- و ادامه سیر صعودی مبتلایان در سراسر ایالات متحده- پیشنهاد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم برتچر-بومن روز چهارشنبه گفت: «ما می‌دانیم که استفاده درست و مدام ماسک‌ صورت به کاهش شیوع سارس-کوو-۲ و سایر عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند، اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف مایل به ماسک زدن نیستند.»

از جمله دلایل ارائه شده به سازمان آمادگی و پاسخگویی برای ماسک نزدن، «توان نفس کشیدن، راحتی، اطمینان نداشتن از موثر بودن، بخار کردن عینک» و همین‌طور نگرانی‌های افراد معلول بوده است.

خانم براتچر-بومن در ادامه گفت: «ما با این چالش می‌خواهیم مردم سراسر کشور را به ساخت ماسک‌های جدید، موثر و راحت تشویق کنیم. این به ما کمک می‌کند تا بیماری کووید-۱۹ را کنترل کنیم و برای شرایط اضطراری بهداشت عمومی در آینده، بهتر آماده باشیم.»

برندگان این مسابقه، که نهاد‌های وزارت بهداشت ایالات متحده و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) برگزار می‌کنند، پس از پایان مهلت مسابقه در روز ۲۱ آوریل اعلام خواهند شد.

۱۰ برنده اول هر یک ۱۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد، سپس ۴۰۰ هزار دلار بین پنج برنده‌ای تقسیم خواهد شد ‌که ماسکشان از آزمایش فدرال مثبت بیرون آید.

به دنبال یک مطالعه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده در ماه فوریه توصیه کرد برای کاهش خطر ابتلا، بیش از یک ماسک استفاده شود.

© The Independent

بیشتر از جهان