چرا مصونیت جمعی در برابر کووید - ۱۹ در آمریکا بعید است؟

هدف این است که طی «یک یا دو نسل»، ویروس کرونا تبدیل به یک ویروس سرماخوردگی شود

حدود ۱۰۴ میلیون نفر دیگر نیز، یعنی بیش از ۳۰ درصد جمعیت آمریکا، به طور کامل واکسن تزریق کرده‌اند- Justin Heiman/Getty Images/AFP

کارشناسان بهداشت عمومی آمریکا به نشریه نیویورک تایمز گفته‌اند که جوامعی که نسبت به واکسن کووید تردید دارند، توزیع نابرابرانه واکسن و بروز انواع مسری‌تر ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند از دستیابی این کشور به ایمنی عمومی جلوگیری کرده و این بیماری را از یک تک‌رویداد بهداشتی تبدیل به یک «تهدید قابل مدیریت» کند.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات بهداشتی می‌گوید غیرمحتمل بودن از میان بردن کامل ویروس بر اضطرار واکسیناسیون جمعی و مبارزه با ریشه‌های تردید در مورد آن – از جمله بی اعتمادی و وحشت – و تماس جوامع آسیب‌پذیر و دور از دسترس مهر تایید می‌گذارد.   

مقام‌های بهداشتی آمریکا در طول مدت همه‌گیری پیش‌بینی کرده‌اند که بین ۶۰ تا ۸۵ درصد مردم این کشور باید از طریق واکسینه شدن یا واکنش سیستم ایمنی بدنشان به مصونیت جمعی دست یابند تا روند سرایت ویروس متوقف شود.

اما دکتر آنتونی فاوچی به نشریه تایمز گفت: «مردم گیج شده‌اند و فکر می‌کنند تا زمانی که به این مصونیت جمعی خیالی – تعداد آن هرچه باشد – نرسیده‌ایم، میزان ابتلا (به بیماری) کاهش نخواهد یافت.»

اظهارات متخصصان برجسته بیماری‌های عفونی تکرار سخنان ماه مارس دکتر فاوچی است که از آمریکایی‌ها خواست از «وسواسشان در مورد تعداد موهوم برای دستیابی به مصونیت جمعی» دست بردارند.   

او در روز ۱۵ام مارس به گزارشگران گفت: «در عوض نشان دادن وسواس در این باره، چرا به سادگی نگوییم باید هرچه زودتر تعداد بیشتری از مردم را واکسینه کنیم؟ هر روز که می‌گذرد به کنترل این همه‌گیری نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شویم.» 

کارشناسان بهداشتی به نیویورک تایمز گفته‌اند که با لغو مقررات قرنطینه و عدم تعادل در تعداد افراد واکسینه‌ شده و واکسینه نشده، ایالات متحده باید هدفش را بر محدود کردن موارد عفونت‌های شدیدی که به بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌و‌میر منتهی می‌شود، قرار دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کارشناسان به نیویورک تایمز گفته‌اند که هدف این است که در مدت‌زمان «یک یا دو نسل» ویروس کرونا را تبدیل به یک ویروس سرماخوردگی کنند که کنترل آن آسان‌تر باشد.

کارشناسان پس از ۱۶ ماه که از بروز همه‌گیری کرونا در آمریکا می‌گذرد، همچنان درگیر پیامدهای ناشناخته «کووید بلندمدت» در میان مبتلایان به آن و فشاری هستند که در آینده بر نظام درمانی خواهد گذاشت.

در گزارش دیگری که در نشریه واشنگتن پست منتشر شده، آمده است که ادارات پلیس آمریکا کمترین نرخ تزریق واکسن را در میان گروه‌های خط مقدم جامعه داشته‌اند. تزریق واکسن کرونا برای افراد پلیس و کارکنان هیچ‌یک از ادارات پلیس ایالات متحده ضروری نیست. 

بنا به داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (سی‌دی‌سی) از تاریخ سوم ماه مه، ۱۴۷ میلیون نفر در ایالات متحده دست‌کم یک دوز واکسن کووید را تزریق کرده‌اند.

حدود ۱۰۴ میلیون نفر دیگر نیز، یعنی بیش از ۳۰ درصد جمعیت آمریکا، به طور کامل واکسن تزریق کرده‌اند یا هر دو دوز واکسن‌های فایزر یا مدرنا یا دوز تنهای واکسن جانسون اند جانسون را دریافت کرده‌اند.

داده‌های ابتدایی «سی‌دی‌سی» همچنین حاکی از نبود تساوی در توزیع واکسن است که بر مبنای آن ۷۰ درصد سفیدپوستان در آمریکا  به طور کامل واکسینه شده‌اند.

سیاهپوستان، آسیایی‌ها، اسپانیایی تبارها و بومیان آمریکا در مجموع حدود یک چهارم شهروندان واکسینه شده را تشکیل می‌دهند.

بیش از ۵۷۷ هزار نفر در آمریکا بر اثر عوارض ناشی از کووید‌- ۱۹ درگذشته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان