مرغ باز هم گران‌تر خواهد شد

ادامه تحریم‌ها باعث تعطیلی مرغداری‌ها می‌شود

اگر تحریم ادامه پیدا کند تأمین ارز واردات خوراک دام و طیور که حجم بالایی هم دارد با مشکلات اساسی مواجه می‌شود - عکس از تجارت نیوز

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ضمن تأکید بر تأثیر تحریم‌ها بر صنعت مرغ اظهار داشت چنانچه قرار باشد وضعیت تحریم‌ها به همین شیوه فعلی باقی بماند، تعطیلی گسترده صنعت مرغ در راه است.

به گزارش تجارت نیوز، محمد یوسفی با اشاره به وارداتی بودن دان و نهاده مرغ گفت اگر تحریم ادامه پیدا کند تأمین ارز واردات خوراک دام و طیور که حجم بالایی هم دارد با مشکلات اساسی مواجه می‌شود و بسیاری از مرغداری‌ها دیگر قادر به تأمین نهاده مورد نیاز خود و ادامه فعالیت نیستند.

پیش‌تر نیز، ناصر نبی‌پور، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذاران تهران گفته بود که «مرغداران بیش از ۵۰ روز است که خوراک مرغ ندارند.»

در همین رابطه، حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور ضمن تأکید بر پایین بودن قیمت فعلی مرغ گفت که به دلیل گران شدن جوجه یکروزه هزینه تمام شده تولید نیز افزایش یافته است. در نتیجه زیان مرغداران منتج به کاهش بیشتر تولید در ماه‌های آینده و بالا رفتن قیمت مرغ خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داستان صف‌های طولانی مرغ و گران شدن آن از ماه‌ها پیش در ایران خبرساز بوده است. با وجودی که طی چندین ماه گذشته و از پایان سال ۹۹ تاکنون مسئولین دولتی در ایران برای عرضه مرغ وعده داده‌اند، بر اساس گزارش‌ها از ایران صف‌های طولانی برای تهیه مرغ با قیمت «تنظیم بازاری» همچنان ادامه یافته است.

قیمت مرغ در دو فصل گذشته در ایران با نوسانات زیادی رو‌به‌رو بود. بخشی از مشکلات مرغ هم دو نرخی بودن قیمت آن است و مرغ در بازار با دو نرخ دولتی و آزاد پخش می‌شود.

به طوری که قیمت مرغ با توجه به منجمد و غیر منجمد بودن آن نیز متفاوت است و در دوره ای حتی تا ۴۰ هزار تومان نیز بالا رفت.

سازمان جهاد کشاورزی از افزایش تولید مرغ می‌گوید ولی بازار حکایت دیگری را نشان می‌دهد. در عین حال سازمان تعزیرات نیز نرسیدن به‌موقع نهاده‌های دامی به مرغداران و همچنین وجود واسطه‌ها را از بعضی دلایل آشفتگی این بازار اعلام می‌کند.

بیشتر از اقتصاد