تحقیقات انضباطی برای برخورد با رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس

این سه باشگاه در مرکز تلاش‌ها برای خلق سوپرلیگ بودند

شبکه ورزشی اسکای گزارش کرده است سه باشگاه باقی‌مانده با دو سال ممنوعیت از شرکت در لیگ قهرمانان مواجه خواهند شد-PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP

یوفا تحقیقاتی انضباطی را برای برخورد با رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس، سه باشگاهی که علنا از طرح فروریخته سوپرلیگ اروپایی کناره نگرفته‌اند، به راه انداخت.

این سه باشگاه در مرکز تلاش‌ها برای خلق سوپرلیگ بودند که در تاریخ ۱۸ آوریل اعلام شد. به‌‌رغم انتقادات گسترده‌ای که از این طرح شده است که بنا دارد قدرت و منابع مالی را بین گروهی از باشگاه‌های موسس این لیگ مرکزی کند، اما فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و آندرا انجلی، دبیر هیات مدیره یوونتوس، که از رهبران این طرح هستند، دائما بر مواضع خود پافشاری کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یوفا با صدور بیانیه‌ای گفت: «در پیروی از بند ۳۱(۴) مقررات انضباطی یوفا، بازرسان اخلاق و انضباط یوفا امروز انتخاب شدند تا تحقیقاتی انضباطی را درباره نقض احتمالی چارچوب حقوقی یوفا به دست رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در ارتباط با آنچه پروژه «سوپرلیگ» نامیده می‌شود، انجام دهند. اطلاعات تکمیلی درباره این موضوع به محض وقوع در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.»

این خبر اصلا غیرمنتظره نبود، چرا که یوفا هفته گذشته اعلام کرد با ۹ باشگاه دیگر عضو آن لیگ (شامل منچستر یونایتد، منچستر سیتی، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، آث میلان، اینترمیلان و اتلتیکو مادرید) صلح کرده است و آنها از آن زمان به بعد از سوپرلیگ کناره گرفته‌اند. در بیانیه‌ای آمده بود: «یوفا تمام حقوق خود را محفوظ می‌دارد تا هرگونه اقدامی را که مناسب دانست، علیه باشگاه‌هایی در پیش گیرد که از محکوم کردن سوپرلیگ اجتناب می‌کنند. این موضوع به سرعت به مراجع انضباطی یوفا ارجاع داده خواهد شد.»

شبکه ورزشی اسکای گزارش کرده است سه باشگاه باقی‌مانده با دو سال ممنوعیت از شرکت در لیگ قهرمانان مواجه خواهند شد، مگر آن که رسما از این پروژه دست بردارند.

© The Independent

بیشتر از ورزش