ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ایستگاه دوم

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهار روز ادامه دارد و ۲۵ اردیبهشت به پایان خواهد رسید

روز دوم ثبت‌نام کاندیداها نیز با حضور پرحاشیه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران در ستاد انتخابات وزارت کشور و صادق خلیلیان وزیر اسبق جهاد کشاورزی آغاز شد-ATTA KENARE / AFP

دبیر ستاد انتخابات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد در اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری که از ساعت هشت صبح آغاز و ساعت ۱۸ پایان یافت، ۵۷ نفر داوطلب برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند.

اسماعیل موسوی گفت: تعدادی از افراد با نقص مدرک مواجه شدند که تا روز شنبه می‌توانند روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

روز دوم ثبت‌نام کاندیداها نیز با حضور پرحاشیه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران، در ستاد انتخابات وزارت کشور و صادق خلیلیان، وزیر اسبق جهاد کشاورزی، آغاز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز نخست ثبت‌نام داوطلبان سردار حسین دهقان، سرتیپ محمدحسین نامی و سردار سعید محمد، از چهره‌های سرشناسی بودند که در وزارت کشور حاضر شدند.

نخستین ثبت‌نام‌کننده این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری نیز یک زن بود. دکتر شعله حاج میر فتاح تبریزی، دکترای علوم سیاسی دارد و با شعار «ما می‌توانیم» برای رقابت در این انتخابات ثبت‌نام کرده است. حضور دختر موتورسوار و پیرمرد کفن‌پوش از دیگر رخدادهای جالب روز نخست ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بودند که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کردند.

اما مهمترین حاشیه روز نخست، مربوط به موضوع اختلاف شورای نگهبان و دولت در خصوص شرایط ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری بود که رئیس‌جمهور در این مسئله، وزارت کشور را موظف کرد مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز صبح روز نخست ثبت‌نام‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، ضمن تاکید مجدد بر نظر شورای نگهبان در خصوص شرایط ثبت‌نام داوطلبان، با صراحت اعلام کرد: «ثبت‌نام‌هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و ما به نماینده‌ خود در ستاد انتخابات کشور گفته‌ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت‌نام کسانی نهایی می‌شود که مدارکشان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

طبق اعلام دبیر ستاد انتخابات کشور، عملیات ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهار روز ادامه دارد و ۲۵ اردیبهشت به پایان خواهد رسید. انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

براساس برنامه انتخابات، بعد از پایان ثبت‌نام، شورای نگهبان حداکثر در مدت ۱۰ روز، نامزد‌های تائید صلاحیت شده را معرفی می‌کند.