سخنرانی دو جمهوریخواه جنجالی: نظریه توطئه، تبلیغ برای ترامپ

«دونالد ترامپ، برترین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر بی‌چون و چرای حزب جمهوریخواه است»

مت گیتز و دوست دخترش جینجر لاکی پیش از سخنرانی در جمع جمهوریخواهان - JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

بزرگترین زیستگاه بازنشستگان جهان، «ویلجز» در ایالت فلوریدا، به عنوان محلی برای «آغازی دوباره» معروفیت دارد.

به همین دلیل هم اگر مارجوری تیلور گرین و مت گیتز از سیاست بازنشسته شوند یا دنیای سیاست از آن‌ها خسته شود، می‌توانند به فعالیتشان در میان سالمندان محافظه‌کاری که به راحتی راضی می‌شوند، به آسانی می‌خندند، و مشتاق بازگشت آن‌ها هستند، ادامه دهند.

بی‌تردید این آن پیامی بود که این دو سیاستمدار جمهوری‌خواه جمعه شب در آغاز کارزار«تور آمریکا اول» دریافت کردند که در جریان آن با سرو صدا و کف زدن‌های فراوان از دونالد ترامپ تقدیر شد.

تیلور که نماینده ۱۴مین کنگره ایالت جورجیا است، گفت: «باید نکته‌ای را بررسی کنم. می‌خواهم مطمئن شوم به مکان درستی آمده‌ام. بگوئید رئیس جمهوری شما کیست؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در واکنش به صدای بلند جمعیت که دونالد ترامپ را رئیس جمهوری خواند، گفت: «او رئیس جمهوری من نیز هست. فقط می‌خواستم مطمئن شوم در میان دوستان و اقوامم هستم نه با  «انتیفا» (جنبش ضدفاشیستی)  یا «بی ال ام» (جان سیاهپوستان مهم است)  یا دموکرات‌های سوسیالیست.»

گرین که به دلیل موضعش در تکرار و ترویج جنبش «کیو انان» و تئوری‌های توطئه از عضویت در کمیته‌های کنگره منع شده است، با غرور از این که اعضای دموکرات و نیز جمهوری‌خواه کنگره او را در حاشیه قرار داده‌اند گفت: «زیاد از من خوششان نمی‌آید.»

اما او افزود که این امر برایش مهم نیست، زیرا او در جایگاه نمایندگی آمریکایی های سختکوش به پایتخت ایالات متحده رفته است که آماده اقدام هستند.

پس از سخنرانی تیلور که ۴۰ دقیقه طول کشید، نوبت به گیتز رسید که اوهم ادعا کرد در حاشیه قرار داده شده است. 

گیتز که نماینده بخش کوچکی از ایالت فلوریداست، گفت: «‌روی من هم در کنگره علامت زده‌اند (در پی من هستند). 

« در برخی گوشه‌های اینترنت حذف شده‌ام. هر چند هم که باند مخفی کسانی که در پشت پرده کنترل اوضاع را دردست دارند (دولت مخفی) در پی من باشند، اما من اهل فلوریدا هستم  و از بودن در خانه‌ام خوشحالم.»

اما گیتز در اشاره به این که در پی او هستند به این نکته نپرداخت که منظورش تحقیقات وزارت دادگستری در مورد احتمال رابطه جنسی او با یک دختر ۱۷ ساله است.

تحقیقات وزارت دادگستری شامل بررسی این اتهام نیز می‌شود که آقای گیتز هزینه همراهی دختر مذکور را در سفرهایش پرداخت کرده است. آقای گیتز این اتهامات را تکذیب کرده است.

او گفت: «امروز ما پیامی محکم به ساختار ضعیف هردو حزب می‌فرستیم. «آمریکا اول» جایی نخواهد رفت. ما به تورمان ادامه می‌دهیم.»

جمعیت ۱۵۰ هزار نفره «ویلجِز» (جامعه بازنشستگان فلوریدا) همواره به سوی سیاست‌های محافظه‌کارانه متمایل بوده است. این محل به صورت یکی از مهمترین مراکز جلب حمایت سالمندان و بازنشستگان در صحنه مبارزات سیاسی ایالت فلوریدا درآمده است.

به نظر می‌رسید گیتز و تیلور در روز جمعه همچنین سخت در تلاش جلب رضایت دونالد ترامپ، یکی از بازنشستگان فلوریدا بودند که از هنگام ترک کاخ سفید در مارالاگو، خانه‌اش در پالم بیچ اقامت داشته است.

گیتز که مدعی است او و گرین با «باند دولت مخفی در اداره پست» در مبارزه هستند، افزود: «بخت یار شما بوده که اینجا هستید. بیش از هزار نفر که بیرون مانده‌اند، می‌خواستند در اینجا باشند. ممکن است یکی دو نفر هم عضو «انتیفا» در میان آن‌ها بوده باشند.

«فکر نمی‌کنم هیچیک از جمهوریخواهانی که قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کنند، بتوانند بدون آن که نامشان دونالد ترامپ باشد، چنین جمعیت بزرگی را جلب کنند.»

درمیان کلیه اعضای جمهوری‌خواه هردو مجلس کنگره آمریکا مشکل می‌توان دو نفری را یافت که تا این حد در دفاع از ترامپ مصر باشند، مخالفانش را مورد حمله قرار دهند یا ادعای او را در مورد تقلب در انتخابات تکرار و تکثیر کنند.

فرض بر این است که دستکم فعلا نوع سیاست‌های غیرمعمول ترامپ، آینده حزب جمهوری‌خواه است و  نفوذ گسترده او بر حزب و اعضای آن ادامه خواهد داشت.

بنابراین هرچند سخنرانی این دو نماینده کنگره به مواردی اشاره داشت که در حال حاضر برای جلب مردم به حزب جمهوریخواه لازم است، از جمله حمل و مالکیت اسلحه، خدا و آمریکا به عنوان برترین کشور جهان، اما آن ها در توصیف برنامه تور سیاسی‌شان از هر فرصتی برای ذکر نام ترامپ استفاده کردند.

گیتز گفت: «ما سخت به آمریکا علاقه‌مندیم و پرچم تسلیم را در مقابل دموکرات‌ها، سوسیالیست‌ها، دولت مخفی یا طبقه حاکمه به اهتزاز در نخواهیم آورد. آمریکا بیش از این‌ها ارزشمند است. ما عاشق آن هستیم و هرگز دست از مبارزه برای آن برنخواهیم داشت.»

«دونالد ترامپ، برترین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر بی‌چون و چرای حزب جمهوریخواه، ممکن است به ما بپیوندد یا ما به او خواهیم پیوست.»

© The Independent

بیشتر از جهان