حرف‌های ماسک سایت معاملات پولی رابین‌هود را مختل کرد

«رمزارز آینده وجه رایج و ابزار مالی‌ است که نمی‌توان متوقفش کرد »

ایلان ماسک می‌گوید رمزارز را می‌توان با وجه نقد معامله کرد - Pascal Le Segretain/AFP

در پی اشارات ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا پیرامون رمزارز «داج‌کوین» در برنامه «ساتردی نایت لایو» (برنامه زنده کمدی شنبه شب) اپلیکیشن معاملات پولی «رابین‌هود» به مدت ۳۰ دقیقه دچار اختلال شد.

آقای ماسک میلیاردر در جریان میزبانی این برنامه محبوب به شوخی به مادرش، مِی، به مناسبت روز مادر «داج‌کوین» هدیه کرد.

در حالی که ایلان ماسک همچنان به میزبانی برنامه ادامه می‌داد، «رابین‌هود» در توییتر نوشت که در تراکنش‌های رمزارز دچار مشکل شده است.

این اپلیکیشن معاملات مالی در حساب کاربریش نوشت: «ما در حال حاضر در تراکنش‌های این رمزارز با مشکل رو‌به‌رو هستیم اما تلاش می‌کنیم این مساله را در اسرع وقت حل کنیم.»

آقای ماسک چهارده دقیقه پس از آغاز برنامه هنگامی که سخنانش را با دعوت از مادرش به صحنه شروع کرد، باب صحبت از رمزارز داج‌کوین را گشود.

آخرین خبر: ما در حال حاضر با تراکنش این رمزارز با مشکل رو‌به‌رو هستیم اما تلاش می‌کنیم این مساله را در اسرع وقت حل کنیم - رابین‌هوود هِلپ ۹ام مه ۲۰۲۱ https://status.robinhood.com/

 

مادر ایلان ماسک به پسر میلیاردرش گفت: «برای (دریافت) هدیه‌ام برای روز مادر بسیار هیجان‌زده‌ام. فقط امیدوارم داج‌کوین نباشد.»

ماسک در پاسخ، با لبخندی که تمام صورتش را روشن می‌کرد، گفت: «همین است. دقیقا همین است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمی بعد و در بخش «ویکِند آپ دِیت» برنامه، « مایکل چِه» و «کالین جاست»، دو میزبان برنامه بارها از او درباره ماهیت دقیق رمزارز سوال کردند.

ماسک در پاسخ گفت: «رمزارز آینده وجه رایج و یک ابزار مالی‌ است که نمی‌توان متوقفش کرد و همه دنیا را قبضه خواهد کرد.»

ایلان ماسک در ادامه گفت رمزارز را می‌توان با وجه نقد معامله کرد و در واکنش  به «مایکل چه» که  گفت: «این تحول بزرگی است» با خنده و در اشاره به شعار داج‌کوین افزود: «بله تحول بزرگی است ... به سوی ماه.»

اما اشارات ماسک به داج‌کوین بلافاصله از ارزش آن در بازار معاملات رمزارز کاست. پیش از میزبانی ماسک، هر داج‌کوین برابر با ۰.۶۶ دلار معامله می‌شد اما پس از مطرح شدن آن در برنامه ارزش برابری آن ۲۴ درصد کاهش یافته  و به ۰.۴۹ سنت افت کرد.

این مضحک‌ترین بخش برنامه «ساتردی تایت لایو» امشب است - اِسلِیت ۹ام مه ۲۰۲۱

بهای داج‌کوین از ماه گذشته به شدت افزایش یافت و در ماه آوریل در ۰.۰۵ دلار قرار گرفت. به دنبال آن، ایلان ماسک خود را در حساب کاربریش در توئیتر «داج فادِر» (پدر داج) خوانده است.

گفته می‌شود سوداگران داج‌کوین برنامه «ساتردی نایت لایو» را با دقت دنبال کرده‌اند که ببینند آیا حضور ماسک در آن تاثیری بر معاملات داج‌کوین خواهد داشت یا نه.

دست‌کم قیمت‌های داج‌کوین مضحک است. -اشلی فینبرگ ۹ام مه ۲۰۲۱

پس از گذشت نیم‌ساعت رابین هود در حساب توییترش نوشت که «دوباره برگشته و به راه افتاده‌ایم اما ممکن است به دلیل حجم بالای معاملات و تلاطم (بازار) برخی از مشتریان ما گاه‌و‌بی‌گاه با مشکلاتی مواجه شوند». 

معاملات رمزارز بار دیگر به راه افتاده است. ممکن است به دلیل حجم بالای معاملات و تلاطم (بازار) برخی از مشتریان ما گاه‌و‌بی‌گاه با مشکلاتی مواجه شوند. ما سخت در تلاشیم تا کار را آسان کنیم و اوضاع را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

چهارده دقیقه پس از آن، رابین هود اعلام کرد که مشکلات مربوط به معاملات رمزارز این سکو «حل شده است».

موسسه رابین هود در حساب کاربری توییترش نوشت: «ما همچنان بر اوضاع نظارت کرده و اگر مشکل دیگری پیش آمد شما را مطلع خواهیم کرد. اگر دچار مشکلی شده‌اید پوزش می‌طلبیم.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی