توصیه ایلان ماسک به خریداران رمزارزها: احتیاط کنید

ماسک پیش‌بینی کرده که داج‌کوین روزی می‌تواند یک ارز واقعی شود

رئیس تسلا و اسپیس اکس، در هفته‌های اخیر مشهورتر از قبل شده است- BRITTA PEDERSEN / POOL / AFP

ایلان ماسک از مردم خواسته است هنگام سرمایه‌گذاری در حوزه «رمزارزها» یا پول‌های دیجیتال، احتیاط کنند.

رئیس تسلا و اسپیس اکس، در هفته‌های اخیر مشهورتر از قبل شده است؛ شاید به علت آن که معروف‌ترین ترویج‌کننده رمزارزها بوده است. او منافع مشخصی در «داج‌کوین» ( یا «دُژ‌کوین»، ارز دیجیتالی که در ابتدا همچون یک شوخی به نظر می‌رسید، اما ارزش آن حالا حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است) دارد و پیش‌بینی کرده است که داج‌کوین روزی می‌تواند یک ارز واقعی شود.

با این حال، ایلان ماسک در توییت جدیدی به مردم توصیه کرده است که هنگام سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، احتیاط کنند. او همچنین لینکی از یک ویدیوی برنامه تلویزیونی تی ام زی (TMZ) را به اشتراک گذاشته است در ماه آوریل پخش شد و او در آن برنامه توصیه مشابهی مطرح کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفته بود: «مردم نباید پس‌انداز عمر خود را در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند، صریح بگویم ... عاقلانه نیست.»

ماسک گفت که سرمایه‌گذاری در این حوزه برای او «مفرح» بود و می‌توانست نتیجه بدهد، اما باید مراقب بود.

او در همان ویدیو خطاب به مردم گفته بود که اگر می‌خواهید معاملات قمارگونه کنید و در عین حال سرگرمی هم داشته باشید، احتمال زیادی هست که پول دیجیتال، آینده ارز بر روی کره زمین باشد. با این حال او خاطرنشان کرده بود که در مقطع کنونی، آن سخن چیزی بیش از گمانه‌زنی نیست.

نام آقای ماسک، به ویژه بعد از ترویج داج‌کوین، خریداری مقدار زیادی بیت‌کوین توسط شرکت تسلا که او بنیانگذار آن است و سودی سرشاری (حتی بیشتر از سود حاصل از فروش خودروهای الکتریکی معروفش) که نصیب آن شرکت شد، در ماه‌های گذشته با رمزارزها همراه بوده است.

توییت‌های ماسک درباره رمزارزها معمولا به افزایش قیمت این ارزهای دیجیتالی می‌شود، و دنبال‌کنندگان او این توییت‌ها را به منزله توصیه در مورد این که کجا سرمایه‌گذاری کنند، ارزیابی می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد