زوج سالمند با شکستن کد مورس از آسایشگاه گریختند

این زوج توانستند در تاریخ ۲ مارس به مدت ۳۰ دقیقه از آسایشگاه سالمندان فرار کنند

تصویر یک دستگاه انتقال کد مورس که در جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار می‌گرفت - موزه جنگ تسالونیکی در شمال یونان - AFP PHOTO / SAKIS MITROLIDIS

زوجی پیر که به بیماری آلزایمر دچار هستند توانستند با استفاده از روشی قدیمی اما موثر از «بخش حافظه امن» یک آسایشگاه در ایالت تنسی برای لحظه‌ای کوتاه فرار کنند.

این پیر مرد که مدعی است در ارتش خدمت کرده از پیشینه خود در کار با کد مورس بهره گرفته تا صدای قفل برقی درِ بخش را هر بار که زده شده، حفظ کند.

روزنامه تنسین گزارش کرد بعد از حفظ کردن صدای باز شدن قفل او توانسته به همراه همسرش از بخش فرار کند. در مدارک گزارش این اتفاق نامی از زوج فراری برده نشده‌ است.

این زوج توانستند در تاریخ ۲ مارس به مدت ۳۰ دقیقه از این مکان فرار کنند، پس از آن رهگذری آنها را در حال پیاده‌روی در نزدیکی آسایشگاه رویت کرد.

رهگذر آنها را سوار کرده و به آسایشگاه «المکرافت لبنان» (در تنسی آمریکا) بازگرداند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از بازگشت به آسایشگاه، کارمندان از آن مرد سوال کردند چطور توانسته از بخش خود فرار کند. او گفت: «قبلا با کد مورس در ارتش کار کرده» است و از این دانش برای حفظ کردن اعداد رمز قفل در بهره گرفته است.

این فرار نیم ساعته باعث جریمه‌ ۲ هزار دلاری آسایشگاه المکرافت از طرف ایالت شد.

این آسایشگاه مقام‌های ایالتی را مطمئن کرد که می‌تواند در آینده از وقوع چنین فرارهایی جلوگیری کند. مقام‌های آسایشگاه گفتند که قصد دارند بیشتر از گذشته به ساکنان خود سر زده و به مردی که فرار کرده است «فرصتی برای پیاده‌روی در محیط بیرون با حضور یک کارمند آسایشگاه» را بدهند.

دختر مردی که فرار کرد نیز قبول کرد او را به گشت‌های بیشتری در خارج از آسایشگاه ببرد.

این آسایشگاه تمام رمز‌های موجود خود را بعد از حادثه تغییر داده و با صدور بیانیه‌ای درباره این فرار صحبت کرد.

در این بیانیه آمده است: «ایمنی ساکنان اولویت اصلی آسایشگاه سالمندان ما است. بسیار قدردان هستیم که هر دو ساکن فراری در سلامت کامل به آسایشگاه بازگردانده شدند. ما این واقعه را بی‌درنگ پس از وقوع به ایالت و خانواده آنان گزارش کرده و هنگام تحقیقات با مقام‌های ایالت کاملا همکاری کردیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان